פינוי בינוי, פרויקט עיבוי, תמ"א 38.... סביר להניח ששמעתם את כל המושגים האלה ושאולי אפילו אחד מהם מתקיים בשכונה שלכם. כל אחד מהם הוא חלק מתהליך של התחדשות עירונית- חידוש בנייני המגורים, השכונות והעלאת רמת החיים של כלל האוכלוסייה בכל הערים בארץ מאילת ועד נהריה מירושלים ואפילו בפתח תקווה.

קרדיט מטרופוליס
קרדיט מטרופוליס

 

התחדשות עירונית בפתח תקווה? מה זה כולל?

פתח תקווה הינה עיר גדולה ומרכזית הממוקמת במרכז הארץ ולה אזורי תעשייה נרחבים. מצד אחד ניתן לראות בה בנייה חדשה לגמרי ומצד שני- חידוש של בניינים ישנים ושדרוג שכונות ישנות. התחדשות עירונית בפתח תקווה כוללת שיפור הנראות הכללית של השכונה, הוספה של פארקים, שיפוץ בניינים ישנים, בניית מרכזי בילוי ופנאי ומשיכה של אוכלוסייה חדשה לצורך העלאת רמת החיים האזורית והעירונית. בפתח תקווה, כמו בערים רבות באזור מרכז הארץ קיים מחסור בפתרונות דיור אטרקטיביים ולכן התחדשות עירונית היא אחד הפתרונות המומלצים. על ידי התהליך של ההתחדשות ניתן לשפר נראות חיצונית אבל גם לשפץ בניינים ישנים ורעועים, להרחיב ולהגדיל ולבנות עוד מקומות דיור- בפגיעה מינימלית בסביבה.

איך מתבצעת התחדשות עירונית?

התחדשות עירונית בעיר נועדה, כאמור, בכדי למצוא פתרונות דיור באחת הערים העמוסות והצפופות במרכז. לצורך כך העירייה, בעזרת חברה חיצונית פועלת לפי תוכנית מנהלית מסודרת שמחולקת לפי השכונות ומבוצעת בהתאם.

על מנת לבצע תהליכים של התחדשות עירונית בתל אביב , בין אם פינוי בינוי, עיבוי בינוי או תמ"א 38, יש צורך בהיצמדות למטרות התוכנית :

  • לבצע את התהליך רק לאחר קבלת כל הרישיונות והוצאת כל האישורים המתאימים
  • לדאוג לאנשי מקצוע שיבצעו עבודה מהירה ויעילה שתפגע כמה שפחות בדיירים הקיימים
  • בנייה ושיפוץ תוך שמירה והגנה על הסביבה הקיימת ובפגיעה מינימלית בה
  • שמירה על אחדות הבנייה מבחינה אדריכלית
  • התחשבות במאפיינים של כל שכונה בעיר

התחדשות עירונית על ידי ביצוע פינוי בינוי- מדובר בפרויקט בו מפנים את הדיירים הקיימים בבניין מסוים באופן זמני ומציעים להם פתרונות דיור אחרים על חשבון היזם של הפרויקט. במקביל הבניין הקיים נהרס ובמקומו נבנה בניין חדש ומשודרג. הדיירים מקבלים דירה חדשה ללא תוספת עלות והיזם של הפרויקט יכול לבנות בו דירות נוספות ולהעמיד אותן למכירה. התחדשות עירונית על ידי ביצוע עיבוי בינוי- בפרויקט של עיבוי בינוי הדיירים אינם עוזבים את הבניין אלא נשארים להתגורר בו בזמן שהיזם מבצע את השיפוצים ואת תוספות הבנייה. התחדשות עירונית בפתח תקווה על ידי ביצוע תמ"א 38- מדובר בתוכנית מתאר המיועדת לכל בניין שנבנה בארץ לפני שנת 1980. מטרת התוכנית היא למגן את הבניינים הישנים מפני רעידת אדמה עתידית. במקביל למיגון הבניינים מחדשים את הנראות שלהם ומבצעים שדרוגים. התחדשות עירונית הינה תהליך מתמשך שמתרחש בכל רחבי הארץ בשנים האחרונות ועוד צפוי להמשיך קדימה לעוד שנים רבות וזאת על מנת שכלל האוכלוסייה, בכל אחת מהערים בארץ, תוכל ליהנות ממגורים בתנאים משופרים באיכות חיים גבוהה בסביבה מתחדשת, גם בפתח תקווה!