מיקור חוץ (TBO) הוא תהליך של העברת פונקציות עסקיות מסוימות לספק צד שלישי. זה מאפשר לחברות להתמקד בכישורי הליבה שלהן ולהפחית עלויות. מיקור חוץ יכול לשמש למגוון משימות כגון שירות לקוחות, הנהלת חשבונות, שירותי IT, כתיבת תוכן ועוד.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

לחברות יש אפשרות לבצע מיקור חוץ מקומית או בינלאומית בהתאם לצרכים ולתקציב שלהן. על ידי מיקור חוץ של משימות מסוימות, עסקים יכולים לחסוך זמן וכסף תוך ביצוע עבודה איכותית. מיקור חוץ יכול להועיל באופן משמעותי לחברה. החיסכון בעלויות הכרוכות במיקור חוץ הוא בממוצע 30% בשנה הראשונה ו-25% לאחר 5 שנים. עם רמה גבוהה יותר של חיסכון בעלויות, חברות יכולות להשקיע מחדש את הכסף שנחסך בחזרה בחברה ובשירותים שלהן כדי למשוך יותר לקוחות או להגדיל את משכורות העובדים.

כיצד מיקור חוץ יכול לעזור לחברות ב-5 תחומים מרכזיים

מיקור חוץ (TBO) הוא דרך מצוינת עבור חברות לחסוך זמן וכסף ועדיין לבצע את העבודה. זה יכול לעזור בחמישה תחומים מרכזיים: חיסכון בעלויות, גישה למומחיות, מדרגיות, יעילות משופרת והגברת המיקוד. על ידי מיקור חוץ של משימות או פרויקטים מסוימים הדורשים מיומנויות או ידע מיוחדים, חברות יכולות להפיק תועלת מהמומחיות של אנשי מקצוע מנוסים מבלי להעסיק אותם בבית.

מיקור חוץ גם מאפשר לחברות להגדיל את ההיקף במהירות ללא צורך בהשקעה רבה במשאבים ובתשתיות. יתרה מכך, זה עוזר להם לשפר את היעילות שלהם על ידי שחרור המשאבים הפנימיים שלהם למשימות חשובות יותר ועוזר להם להתמקד בפעילויות הליבה העסקיות שלהם. מיקור חוץ יכול גם לעזור לחברות להימנע מזמן השבתה יקר, או להפחית את הצורך בהשקעה נוספת בהון או בתשתית.

כאשר חברה מבצעת מיקור חוץ של עבודה לספק חיצוני, היא יוצרת פתרון זמני לעקיפת הבעיה שיספק לה את הערך הרצוי כאשר המשאבים שלה אינם זמינים. מיקור חוץ הוא היעיל ביותר כאשר מדובר בצוותים מיוחדים ועובדים מיומנים ביותר המתמחים במיומנויות מסוימות, כגון מדעי נתונים, הנדסה או ייעוץ.

דוגמה לחברה שמעבירה עבודה לספק חיצוני היא אמזון- בסוף שנות ה-90, לאמזון היו 875 עובדים והכנסות של 313 מיליון דולר. בתחילת שנות ה-2000, צוות העובדים שלה גדל ל-17,000 עובדים בהכנסות של 25 מיליארד דולר. עם זאת, היא לא יכלה להכיל את הצמיחה הזו מבלי להכניס השקעות נוספות בתשתית הון או לעבור זמן השבתה יקר. כדי לטפל בבעיה זו, אמזון החליטה להוציא משימות מדעיות כמו פילוח לקוחות וחקירה ומידול של כוונת רכישה לספק חיצוני - וזה איפשר לאמזון להתמקד ביכולות ליבה ולצמוח הרבה יותר מהר ממה שהיא יכולה להיות כספקית שירותים פנימית.

היתרונות של עבודה עם ספק מיקור חוץ

עבודה עם ספק מיקור חוץ יכולה להיות מועילה לעסקים בכל הגדלים. מיקור חוץ מספק גישה למאגר גדול יותר של אנשי מקצוע מיומנים, שיכול לעזור לעסקים לחסוך זמן וכסף בכך שהוא מאפשר להם להתמקד בכישורי הליבה שלהם. בנוסף, מיקור חוץ מאפשר לחברות לנצל את הטכנולוגיה והכלים העדכניים ביותר, מה שמאפשר להן להישאר תחרותיות בשוק. עם שותף מיקור חוץ, עסקים יכולים ליהנות גם מדרגיות וגמישות מוגברת, המאפשרת להם להסתגל במהירות לתנאי השוק המשתנים.

בעת ביצוע מיקור חוץ של הפרויקט שלך, עליך להיות מודע לשיקולים הבאים: עסק לעסק (B2B) לעומת עסק לצרכן (B2C) סוג החוזה שבו תשתמש יהיה תלוי במודל העסקי שלך. חוזי B2B בדרך כלל כוללים שימוש בספקים במיקור חוץ לפיתוח תוכנה, בעוד שחוזי B2C משמשים בדרך כלל לפיתוח חומרים שיווקיים ואתרי אינטרנט. למרות שמיקור חוץ מועיל לשני סוגי החברות, זה בסופו של דבר תלוי בעסקים עצמם מבחינת סוג השותפות שהם רוצים להמשיך.

מה לחפש כשבוחרים ספק מיקור חוץ

חשוב לעשות את המחקר שלך ולחפש ספקים שיכולים לענות על הצרכים שלך, לספק שירות איכותי ובעלי רקורד טוב של הצלחה. הגורמים המרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת ספק מיקור חוץ הם תמחור, שירות לקוחות, מומחיות וניסיון, ומדרגיות. על ידי הבנת נקודות ההשוואה הללו תוכל לוודא שאתה בוחר את השותף הטוב ביותר עבור העסק שלך.

תמחור העלות של מיקור חוץ היא גורם מפתח עבור עסקים רבים, שכן היא משפיעה ישירות על הרווחיות שלהם. בעת בחירת ספק, שאל על מבנה התמחור שלו והתעריפים שהם מציעים עבור סוגי עבודה ספציפיים. גלה אילו רמות שונות של שירות ותמיכה אתה יכול לצפות מהספק שלך כדי לראות אם זה מתאים לצרכים שלך. לדוגמה, חלק מהספקים יציעו שירותים בסיסיים כמו שירות לקוחות או ניהול פרויקטים בתעריף סביר בעוד שמומחיות מתקדמת יותר עשויה לדרוש תג מחיר גבוה יותר.

בנוסף, גלה כמה המפיץ שלך מתכנן לגבות ממך לשעה (בדרך כלל מבוטא בדולרים) וודא שזה המחירים והתעריפים שלהם עבור סוגים שונים של עבודה דומיםשירות לקוחות הוא גורם חיוני שיש לקחת בחשבון בעת קבלת החלטות מיקור חוץ. כלקוחות, אתם רוצים להיות מסוגלים להגיע לעובדים העובדים על הפרויקט שלכם ללא דיחוי, כך שתוכלו לקבל את התמיכה הדרושה לכם בזמן אמת. במידת האפשר, קבע פגישה עם ספקים פוטנציאליים לפני בחירת אחד, שכן זה יעזור לך להעריך את כישורי שירות הלקוחות ורמת המומחיות שלהם בענף שלך.