כל הורה יודע עד כמה זה חשוב לשמור על עניין בקרב הילדים; לוודא כי הם אינם משתעממים, שהם מצליחים להעסיק את עצמם ולהעביר את הזמן בנעימים. אחת הדרכים לעשות זאת, היא לשלב בין משחק ולימודים וכך לסייע להתפתחות הילד ותהליך הלמידה שלו. מסיבה זו, חוברת משחקים הפכה פופולארית במיוחד שכן היא משעשעת ומעניינת לאורך שעות ארוכות, בפעמים רבות גם ללא צורך בליווי של מבוגר.

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

 

4 יתרונות של חוברת משחקים לילדים

חוברת משחקים מסייעת לילדים לשפר מיומנויות שונות ויכולות הקריטיות להתפתחות תקינה של הילד, החל ממוטוריקה עדינה, אסתטיקה, חשיבה מתמטית ומילולית, ועוד. לפחות בהתחלה, מומלץ ללוות את הילד ולהציע הנחיה וסיוע עד שילמד כיצד לפתור את המשחקים בעצמו. לאחר מכן, יוכל להמשיך באופן עצמאי וליהנות מתחושת הישגיות.

לרוב, חוברות המשחקים מיועדות לגילאים בהם הילדים כבר לומדים קרוא וכתוב, כדי לשפר את היכולות הללו אף יותר. בנוסף, ככל שהילדים גדלים הם לומדים על סיטואציות מסובכות כגון ניצחונות והפסדים, כיצד לקבל בהבנה כל סיטואציה ועוד. כך, המשחקים הללו מעניקים לילדים יכולות:

  • לתכנן מהלכים כדי לנצח את המשחקים השונים
  • להצליח לחזות תוצאות של מהלכים בהצלחה ולפעול בהתאם
  • ללמוד תבניות שונות
  • ללמוד מניסיון העבר ולפעול אחרת כדי להצליח

ארבעת היתרונות האלו חשובים לא רק להצלחת הילדים במשחק, אלא שהם הופכים לכלים יעילים המסייעים לילד גם בחיים האישיים שלו כמבוגר. כידוע, כל אלו הם חלק בלתי נפרד משגרת חיינו כבני אדם, וכדאי שיידע להתמודד עמם כבר בשלב מוקדם.

סוגים שונים של חוברות

כאמור, חוברת משחקים מותאמת לגילאים מסוימים והחומר הנלמד. למשל, חוברת תשחצים באנגלית פשוטה תתאים לילדים החל מגיל 8 שכן זה הזמן שבו מתחילים ללמוד אנגלית. לעומת זאת, חוברות צביעה יתאימו גם לילדים החל מגיל 4 אשר לומדים את ההבדלים בין הצבעים, להחזיק עפרונות וטושים ולצבוע בין הקווים. בנוסף, ישנן חוברות מבוכים, תפזורות, סודוקו, מבוכים ועוד.

שעות של הנאה ולמידה

לילדים כבר נמאס מהמשחקים הרגילים בחדר שלהם? מעוניינים להעניק להם שעות של הנאה המשולבת בלמידה איכותית? חוברת משחקים היא הדרך להשיג את המטרה בקלות וביעילות. ישנן חוברות רבות המציעות אתגרים שונים ברמות התואמות את גיל הילדים ושלבי הלמידה בבית הספר, כך שכל שנותר לכם זה רק לבחור!

הילדים יוכלו לעבור בין החוברות, לפתור תרגילים וליהנות מתחושת הישגיות לאורך זמן, אשר תורמת רבות לביטחון העצמי שלהם ולהתפתחותם. זהו פתרון נפלא לימים הקרים בהם אין כל אפשרות לצאת מהבית, ובכלל, לזמן למידה איכותי ואפילו מהנה. אל תשכחו להיוועץ עמם ולשאול להעדפה האישית שלהם, ואף ללוות אותם בשלבים הראשונים של פתרון החוברת. לאחר מכן, כבר יוכלו להמשיך וליהנות ממנה בעצמם ולראות כי אפשר ליהנות וללמוד גם יחד.