החלום לבנות בית פרטי הוא משהו שרבים מאיתנו מכירים. אנחנו רוצים לעשות הכול כדי ליהנות מבית שנראה בדיוק כפי שחלמנו עליו. יחד עם זאת, כולנו גם מכירים סיפורים על אנשים שבנו בית בהתאמה אישית, מהיסוד, ולא יצאו לגמרי מרוצים. לכן נשאלת השאלה: האם יש משהו אפשר לעשות כדי להגדיל את הסיכוי שכן נצא מרוצים? מיהם האנשים שצריכים לנהל את הפרויקט ועל מי באמת נוכל לסמוך בעיניים עצומות? חשוב שתבינו: אם זה הפרויקט שאתם נכנסים אליו, עליכם לפנות אל קבלן מפתח שיוכל נהל עבורכם את הפרויקט. קבלן המפתח שלכם הוא האדם שלמעשה יהיה אחראי לבנות את הבית מהיסוד ועד הרגע שבו תקבלו את המפתחות לבית החדש שלכם. לכן ברור מדוע הוא צריך להיות אדם מוכשר ומנוסה, שכן רק כך תוכלו לסמוך עליו בעיניים עצומות.

קרדיט תמונה Shutterstock
קרדיט תמונה Shutterstock

 

כך בוחרים קבלן מפתח

עשיתם חיפוש ובאזור שבו אתם רוצים לבנות בית יש לא מעט מומחים שיוכלו לתת לכם שירות בתחום הנדל"ן והבנייה? מחפשים קבלן מפתח מוכשר? אם כך, רצוי שתשימו לב למספר פרטים. למשל, האם מדובר על אחת מאותם קבלני מפתח שעובדים בתחום הזה כבר שנים? כל יזם נדל"ן יודע לומר שהניסיון בתחום הזה הינו מהותי. אף אחד לא רוצה לפנות אל קבלן מפתח שמתמודד עם האתגר של בניית בית בפעם הראשונה בחייו. בנוסף, רצוי מאוד שתראו פרויקטים שאותו קבלן כבר היה אחראי עליהם בעבר. כך תוכלו להבין האם מדובר על קבלן שעושה עבודה טובה ורצינית או לא. אחרי הכול, מדובר כאן על בניית הבית שלכם ואין ספק שאתם לא רוצים לקחת סיכון בעניין הזה. ההפך הוא הנכון, כי בוודאי תרצו לדעת שאתם בונים את הבית בצורה הכי מוצלחת שאפשר. לכן רצוי לבדוק האם לקבלן המפתח שבו אתם בוחרים יש גם לא מעט המלצות.

כמה תשלמו על הבניה?

קשה לדבר על החיפוש אחר קבלני מפתח שונים ולא להזכיר גם את נושא העלויות. זה ברור שכל קבלן שייקח על עצמו את העבודה הזאת ידרוש סכום כסף, ולרוב זה גם יהיה סכום לא מבוטל. יחד עם זאת, זה גם ברור שאם תעשו השוואת מחירים, תוכלו להוזיל מעט את העלות של העבודה עצמה. לכן רצוי שתיקחו את הזמן, תדברו עם כמה קבלנים שונים ותראו על מה מדובר. מצד שני, לבחור את הקבלון שלכם רק בהתאם למחיר שהוא ידרוש מכם, זה לא כדאי. לא תמיד מי שדורש מחירים נמוכים באמת עושה עבודה מאוד טובה. לכן, אם תוכלו לבדוק את הדברים ולבחור, בסופו של דבר, קבלן שיגבה מכם מחיר ממוצע וסביר, מה טוב. לבנות בית זה להגשים חלום ולכן כדאי שתעשו זאת בעזרת אנשי המקצוע הכי טובים שיש היום בתחום הזה.