עבירות מס הן עבירות שכיחות למדי במדינת ישראל ובעולם בכלל. כאשר אדם נחשד בעבירות מעין אלה אשר ביצע בישראל, עליו לפנות באופן מידי לעורך דין מקצועי ומנוסה העוסק בתחום העבירות הללו וזאת בכדי לצמצם עד כמה שניתן את ההשלכות שהוא עתיד לשאת אם יורשה בביצוע העבירות המיוחסות לו.  

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

 

אם אתם תוהים מהן עבירות מס , מהם סוגי העבירות אשר מטופלים בדין הפלילי בישראל ואיזה סיוע יכול עורך דין מקצועי להציע לכם במידה ואתם חשודים בעבירות מס, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא.

מהן עבירות מס מבחינת החוק בישראל?

על פי החוק בישראל, כל הכנסה שאזרח מאזרחי ישראל מייצר לעצמו היא הכנסה אשר חייבת בתשלום מס. לפיכך, מהשכר של כל עובד שכיר במשק הישראלי וכן כל עובד עצמאי מנוכה מס הכנסה. שיעור המס אשר ינוכה מהשכר יהיה תלוי בהיקף ההכנסות מהעבודה של האדם. שיטת מיסוי ידועה היא מיסוי מדורג או מיסוי פרוגרסיבי וזאת משום שככל שהעבודה גדלה כך אחוז המס שהעובד ישלם על חלקים מההכנסות שלו יהיה גדול יותר. עבירות מס הן למעשה פעולות שאנשים שונים נוהגים לבצע כאשר המטרה היא להסתיר מהמדינה את שיעור ההכנסות האמיתי שלהם וזאת כדי להקטין את גובה המס שהם חייבים בו בהתאם לחוק.

סוגים של עבירות מס

קיימים כיום סוגים שונים של עבירות מס כאשר הנפוצה מכולן היא עבירת מס של העלמת הכנסות. כלומר, הימנעות מדיווח על חלקים מההכנסה של הנישום לרשויות המס. עבירות מס נוספות הן עבירות מסוג ניפוח הוצאות שהמטרה שלהן היא להציג מצג שווא של הוצאות אישיות אשר מוצגות בתור הוצאות עסקיות וכך להקטין את השורה של הרווח המוצגת לרשות המיסים ולהפחית את נטל המס על הנישום. מעבר לכך ניתן למצוא עבירות צווארון לבן שנמנות עם העבירות הפליליות בקטגוריית עבירות המס בישראל ועל כן אם אתם נחשדים בעבירות מעין אלה, חשוב שתבחרו באופן ספציפי עורך דין צווארון לבן שמתמחה גם במישור הפלילי, שיסייע לכם.

מהן עבירות מס מסוג הלבנת הון?

בין עבירות המס המדווחות יותר באמצעי התקשורת ניתן למצוא את עבירות הלבנת הכספים. משמעות הדבר היא טשטוש של המקור העברייני של כסף שהוצע באמצעים לא כשרים ולא חוקיים כגון: כספי הימורים, כספי סחר בסמים, כספי שירותי מין ושאר פעילויות בלתי חוקיות אשר מגלגלות כספים בסכומים גבוהים, מתחת לאף של רשות המיסים. הכספים הללו נחשבים לכסף שחור שהוא לא חוקי לשימוש והעבריינים המבצעים הלבנת הון למעשה מבצעים סדרה של מהלכים שהמטרה שלהם היא ליצור חזות של כספים שהם לגיטימיים לשימוש.

אם אתם חשודים או נאשמים בעבירות מס, חשוב שתבחרו עורך דין מקצועי ומנוסה העוסק ובקיא בתחום העבירות הללו על מנת שיסייע לכם להתמודד בצורה הטובה ביותר עם המצב המורכב שאתם עומדים בו. במסגרת תפקידו עורך הדין פועל כדי להפחית ממשקל הראיות שנצברו כנגד הלקוח ולכל הפחות להקטין את חומרת העונשים הצפויים לו במידה ויורשע בעבירות המס שנצברו נגדו.

אם אתם מחפשים עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום עבירות מס מכל סוג, העוסק גם במישור הכלכלי וגם במישור הפלילי, עורך דין עמית זיו הוא הבחירה הטובה ביותר עבורכם.