מנכ״ל התאחדות בוני הארץ, אליאב בן שמעון הגיב להצעת הממשלה לתיקון חוק התכנון והבנייה לפיו ניתן יהיה להוסיף 20% לשטחי הדיור בבנייתם של בניינם חדשים. לדבריו, ״מדובר בצעד נכון וטוב שאמור להגדיל את שטחי הבנייה למגורים ב- 20% זאת לצורך הגדלת מספר הדירות בשיעור של 30% (שבס מוגדל) ובכך לתרום להגדלת היצע הדירות בישראל, אולם המהלך עלול להיכשל בגלל ראשי הערים״

בן שמעון הזכיר כי עברו יותר מ-20 שנה מאז שנכנס תיקון שבס לתוקפו, אך ראשי הרשויות המקומיות מאשרים תוספת זו בהיקפים זניחים בלבד.

בן שמעון הזהיר: ״הממשלה מבקשת כעת להבטיח פרס נאה של תוספת הכנסות בהיקף רחב לרשויות המקומיות אשר יאשרו תוספת דירות, אך הימנעותה מיצירת קנס - כנגד ראשי הערים שיתעלמו מהתיקון, עלולה לגרום לכישלון התוכנית הזו״.

לדברי בן שמעון, ״כולנו צריכים לזכור שבסופו של יום, מאות אלפי בתי אב חדשים ייווצרו פה בשנים הקרובות ופתרונות הדיור שעל המדף כיום לא יספיקו, ולכן הממשלה והכנסת צריכות במסגרת תיקון החקיקה הזה לחייב את הרשויות המקומיות לאשר כל בקשה להקלה, אשר באה להגדיל את מספר יחידות דיור ולקבוע סנקציות נגד כאלה שלא ינהגו כך, שאם לא כן הצעת חוק זו תישאר גם היא ברמה התיאורטית בלבד״.