עו"ד שמעון סיבוני, מנכ"ל נכסי איסתא: הצבנו יעד כי עד לשנת 2017 ננהל פורטפוליו נדל"ן אשר חלקה של איסתא נכסים בו יעמוד על 600 מיליון שקל, ושיניב רווח לפני מס של 25-30 מיליון שקל. הרכישה הנוכחית תהווה מרכיב חשוב בתיק שלנו ומקרבת את החברה ליעד שהוצב".

איסתא, קבוצת התיירות הגדולה בישראל, דיווחה היום על חתימת הסכם לרכישת 70% מנכס הממוקם ברחוב המסגר 16 בתל אביב וידוע כ"בית קמור". רכישת הנכס, הינה תמורת 85.4 מיליון שקל, כ- -40%- 30% מהרכישה תמומן ממקורותיה העצמיים של איסתא.

להערכת החברה ה- NOI השנתי החזוי עבור הבניין כולו הוא כ – 8.8 מיליון שקל, כך שהיקף הרכישה משקף תשואה של 7.2% על ה – NOI החזוי.

עו"ד שמעון סיבוני, מנכ"ל איסתא נכסים: "הצבנו יעד כי עד לשנת 2017 ננהל פורטפוליו נדל"ן אשר חלקה של איסתא נכסים בו יעמוד על 600 מיליון שקל, שיניב רווח לפני מס של 25-30 מיליון שקל".

עו"ד שמעון סיבוני הוסיף ואמר: "הרכישה הנוכחית תהווה מרכיב חשוב וסולידי בתיק שלנו. הבניין שאנחנו רוכשים נמצא בלב העיר תל אביב, בסמוך לצירים ראשיים, ומשקף את אסטרטגיית החברה לגוון את תיק הנכסים בין היתר ע"י נכסים איכותיים בעלי תזרים מזומנים יציב. הרכישה תתבצע ממקורותיה העצמיים של איסתא ואנו בוחנים קבלת מימון לנכס.

עוד ציין עו"ד שמעון סיבוני: "חשוב להדגיש כי רכישת הבניין מאפשרת לנו לגוון את הפורטפוליו שכולל מלונות בעלי מותג חזק ומשרדים באזורי ביקוש בישראל ובחו"ל. אנו ממשיכים לפתח את תחום הנדל"ן ובחודשים האחרונים דיווחנו על הצפת ערך בבית קליפורניה עם מכירת 50% מהנכס לפי שווי של למעלה מ- 63 מיליון שקל. מהלכים נוספים שהובלנו כוללים הרחבת מעונות הסטודנטים בנתניה וכניסה לנדל"ן למגורים בתחום תמ"א 38".

בעסקה זו רוכשת איסתא 70% מנכס בתל אביב הבנוי על מקרקעין הרשומים בבעלות פרטית ואשר הינם בשטח של 2,311 מ"ר. הבניין מהווה שטח בנוי של 16,324 מ"ר, בן 7 קומות מעל הקרקע ו-3 קומות תת קרקעיות. הבניין כולל בין היתר: 158 מקומות חניה תת קרקעיים; 974 מ"ר אולמות מסחריים ומשרדים וכן 1210 מ"ר שטח במרתף המשמש כמוסך ושטחים טכניים. הנכס מושכר (בתפוסה מלאה) לשני שוכרים על פי הסכמי שכירות בתוקף, האחד הוא מדינת ישראל השוכרת כ-85% מהנכס והשני הוא דלק מוטורס, עבור אולם התצוגה של מותג BMW.

איסתא ליינס עוסקת בניהול סוכנות נסיעות קמעונאית עם 70 סניפים ברחבי הארץ לקהל הפרטי והעסקי (באמצעות אמריקן אקספרס טרוול) וסיטונאית העוסקת בייצור והפעלת טיסות נופשונים, טיולים מאורגנים חבילות ספורט וסקי.

איסתא ליינס מפעילה גם בתי מלון בארץ ובחו"ל ופועלת בתחום הנדל"ן המניב. בעלי השליטה בחברה הינם מר אחישי גל (41.25%) המכהן כמנכ"ל קבוצת איסתא ליינס ועמותת איסתא (31.40%) של התאחדות הסטודנטים בישראל. לצד פעילות התיירות, לחברה פעילות נדל"ן מניב הכוללת פעילות נכסי משרדים ובתי מלון. בשנים 2014, 2013, ו – 2012, חילקה החברה דיבידנדים בהיקף של 15.9 מיליון שקלים, 20 מיליון שקלים ו – 16.45 מ' שקלים, בהתאמה.