בעקבות פנייתו של יו"ר הסתדרות המעו"ף לשר האוצר ובזכות הבנות שהתקבלו בפגישה משותפת בין ההסתדרות לבין נציגי האוצר והשלטון המקומי, ייפתח משא ומתן בנוגע לתנאי העסקתם של כל עובדי הוועדות לתכנון ובנייה *** הצעדים הארגונים יוקפאו

כלים

לפני זמן קצר יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דוד, הנחה את נציגות עובדי הוועדות לתכנון ולבנייה, להשהות את העיצומים שתוכננו ברחבי הארץ החל מיום ראשון הקרוב (20/12).

ההחלטה להקפיא את הצעדים הארגוניים בוועדות לתכנון ובנייה, התקבלה בעקבות פגישה שהתקיימה היום בין יו"ר הסתדרות המעו"ף, לבין נציג האוצר דיאא אסדי ונציגת מרכז השלטון המקומי חגית מגן.

בהתאם להבנות שהתקבלו בין הצדדים, האוצר ייכנס למו"מ אינטנסיבי עם ההסתדרות על פי מתווה מוסכם, בנוגע לשכרם ותנאי העסקתם של כל עובדי הוועדות לתכנון ובנייה.

ב-1.1.2016, צפוי להיכנס לתוקף תיקון 101 לחוק התכנון והבנייה. מדובר בחלק המרכזי של רפורמת התכנון והבנייה, אשר יחולל שינוי מהותי בעבודת הוועדות ובהליכי הרישוי, תוך שינוי שיטות העבודה, הרחבת סמכויותיהן של הוועדות המקומיות וקיצור זמני המענה לציבור. סכסוך העבודה שעדיין נותר בעינו, הוכרז בעקבות סירובו של האוצר לנהל משא ומתן עם נציגות עובדי התכנון והבנייה, בנוגע להשלכות הרפורמה.

מוקדם יותר השבוע, יו"ר הסתדרות המעו"ף בר-דוד פנה לשר האוצר משה כחלון , וביקש את התערבותו בנושא על מנת לכבד את העובדים, הממלאים תפקיד חשוב ברפורמה, ולמנוע את הפגיעה בציבור התושבים והיזמים.