האם נראה בקרוב רשת מלונות זולה בישראל? לראשונה פורסם מכרז של רשות מקרקעי ישראל ומשרד התיירות להקמת רשת ארצית של בתי מלון עממיים. המכרז משקף תוספת של כמעט אלף חדרי לינה בכל רחבי הארץ

מכרז ייחודי וראשון מסוגו מתפרסם בימים אלה על ידי רשות מקרקעי ישראל ומשרד התיירות הכולל רכישת זכויות חכירה לחמישה מגרשים ביעוד למלונאות בפריסה ארצית לטובת הקמת בתי מלון עממיים.

שר התיירות יריב לוין: "פתיחת האפשרות להקמת רשת מלונות עממיים במקומות שונים ברחבי הארץ תעודד רשתות מן העולם להשקיע ולבנות בישראל, תוסיף היצע מלונאי ברמה עממית אשר יאפשר נופש זול יותר למשפחות ולבודדים ותעודד תיירים לשהות בישראל תקופת זמן ארוכה יותר, דבר שבסופו של דבר יביא להוזלת הנופש בישראל

עדיאל שמרון, מ"מ מנהל רשות מקרקעי ישראל: "זו פעם ראשונה שאנו משווקים קרקע לרשת מלונות בהינף אחד ללא קביעת מחיר מינימום במטרה לאפשר ליזם אחד לזכות ולבנות 5 בתי מלון עממיים שעומדים בסטנדרטים מקובלים כך שמשפחות ויחידם יוכלו ליהנות מאירוח מלונאי במחירים שווים לכל נפש".

בהתאם למדיניות משרד התיירות להוזלת הנופש, בין היתר על ידי הוספת חדרי לינה ברמה עממית ויצירת תחרות במחירי הלינה, פועל המשרד מזה זמן לאפשר לרשת מלונות עממית להקים מספר גדול של חדרי מלון זולים בארץ. כמו כן המכרז מתאים למגמה עולמית במלונאות, לפיה רשתות בינלאומיות כמו הילטון וקרלטון למשל, מקימות רשתות ללינה זולה יותר. בעולם יש מאות רשתות זולות של מלונות, ובמשרד מקווים שהמכרז יעורר עניין בינלאומי בכניסה לפעילות בישראל.

בתי המלון יוקמו במקומות הבאים:

אילת – 150 חדרים בשכונת המאפיה

מצפה רמון - 100 חדרים ברובע ה בשמים

ים המלח - 300 חדרים בעין בוקק

קריית גת - 100 חדרים בכניסה הצפונית

נצרת – 250 חדרים בכניסה הצפונית

המכרז מיועד רק ליזמים שיקבלו המלצה של משרד התיירות. תחילה ייחתמו עם הזוכה במכרז 5 הסכמי פיתוח לתקופה של 5 שנים, ובעקבותיהם ייחתמו הסכמי חכירה ל-49 שנה.

התכנון ובניית המלונות יתבצעו בהתאם לתקנים הפיזיים לתכנון וסיווג מתקני אכסון תיירות של משרד התיירות. ליזם תהיה גמישות בתמהיל סוגי החדרים (זוגי, סוויטה, סטודיו) בכל מלון עד למקסימום של 40 אחוזים של חדרי סטודיו וסוויטות, מסך כל החדרים במלון. זאת, במקום 20 אחוזים המוגדרים בתקנים הפיסיים.

היזם מתחייב שלפחות 100 חדרים יוגדרו ברמה C אוD על פי תקנות משרד התיירות. בכל יתר זכויות הבניה ניתן יהיה להקים מלון ברמה אחרת, גבוהה יותר על פי התקנים הפיסיים לתכנון וסווג מתקני אחסון תיירות של משרד התיירות. הקמת רשת בתי המלון תהיה בשיטת אכסון מלונאי רגיל בלבד ולא תותר בו מכירת יחידות אירוח.

במשרד התיירות מונים את היתרונות של הקמת רשת של מלונות בעת ובעונה אחת, לעומת הקמת מלון בודד – ובין היתר: הוזלת עלויות בניה, הוזלת ההתקשרויות עם ספקים והוזלת השיווק. כל אלה יאפשרו גם הוזלת מחירים. יתרון נוסף הוא אופציה להארכת שהות התייר בארץ, כאשר ניתן יהיה להקל עליו בכל הנוגע לביצוע ההזמנות ולהציע לו חבילה של שהות בכמה מלונות באזורים שונים בכל רחבי ישראל.