משרד התיירות נערך לקבל את פניהם של המאמינים המגיעים לחגוג את חג המולד בארץ הקודש - מעמיד תחבורה לבית לחם ותומך בחגיגות בנצרת. שר התיירות יערוך ב-21.12.15 בירושלים קבלת פנים לראשי הקהילות והעדות הנוצריות בישראל

שר התיירות יריב לוין: "אני מברך את עשרות אלפי המבקרים הצפויים להגיע לחגוג בישראל את חג המולד, ואנו עושים את מירב המאמצים על מנת לסייע לכל אחת ואחד מהם ולהנעים את שהותם פה. המשרד משקיע רבות בשימור האתרים הנוצריים ובשדרוגם לאורך כל ימות השנה, ואנו נמשיך לעשות כל שביכולתנו על מנת לאפשר לכל מאמין נוצרי לבקר באתרים הקדושים לו. אנו מזמינים אתכם להגיע לאתרים הללו ולחוות חוויה רוחנית, דתית ורבת עוצמה".

משרד התיירות פועל לקבלת פניהם של עשרות אלפי המאמינים המגיעים לחגוג את חג המולד בישראל. במהלך החג, החל מיום חמישי 24.12 בשעה 15:00 ועד ליום המחרת (25.12) בשעה 3:00 (לפנות בוקר) יפעיל משרד התיירות מערך הסעות לתיירים, ללא הפסקה, בין ירושלים ובית לחם, ללא תשלום, בכל חצי שעה עגולה.

ההסעות תצאנה מתחנת האוטובוס שליד חניון קרתא בממילא, ותעבורנה דרך מנזר מר אליאס, צומת רוזמרין, מעבר רחל אל כנסיית המולד בבית לחם - ובחזרה, בהתאם לעומסי התנועה. כמו כן נציגי משרד התיירות יקדמו את פני הצליינים והתיירים במעבר רחל עם דברי מתיקה ברוח החג. משרד התיירות משקיע גם במופע זיקוקי דינור בחגיגות בנצרת.

לוח הזמנים של האירועים בירושלים ובנצרת:

יום שני 21.12.2015

11:00 - שר התיירות יריב לוין יערוך את קבלת הפנים המסורתית לקראת חג המולדלנציגי הכנסיות ולראשי הקהילות הנוצריות בישראל, במרכז שמשון, בית שמואל בירושלים. בין המשתתפים: שגרירים, נציגי העדות השונות ומארגני צליינות בישראל ומנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי.

בין המכובדים: הפטריארך היווני אורתודוקסי ת'אופילוס השלישי, הפטריארך הלטיני פואד טואל, שגריר הוותיקן הארכיבישוף ג'וספה לזרוטו, שומר המקומות הקדושים האב פיירבאטיסטה פיצאבאלה, פרופסט וולפגנג שמידט נציג הכנסייה הלותרנית הגרמנית. כמו כן ישתתפו באירוע גופים נוספים הקשורים לקידום הצליינות לישראל.

השר לוין ישלח ברכות חמות לקראת חג המולד לקהילות הנוצרים ויזמין את המאמינים מסביב לעולם להגיע לישראל ולבקר בארץ הקודש.

יום חמישי 24.12.2015

15:00 - תהלוכה מסורתית לאורך הרחוב הראשי של נצרת עד כנסיית הבשורה, בהשתתפות אלפי צעירים מתנועות נוער, ראשי הקהילה הנוצרית ואנשי ציבור.

17:30 - מופע זיקוקי דינור לציון פתיחת אירועי החג, באדיבות משרד התיירות.

19:00 - מיסה מרכזית בכנסיית הבשורה.

בשנים האחרונות השקיע משרד התיירות קרוב למאה מיליון ₪ בפיתוח ובשימור תשתיות באתרים נוצריים, כדי להעשיר את החוויה הרוחנית עבור הצליינים המבקרים בהם, וביניהם: אתר הבפטיסטים בקאסר אל יהוד, הר ציון, עין כרם ודרך הבשורה. כמו כן השקיע משרד התיירות גם בהקמת טיילת המחברת בין טבריה לכפר נחום, בכורזים ובהר הקפיצה.

משרד התיירות מנהל אתרי אינטרנט ועמודי פייסבוק ייעודיים לקהילות של נוצרים קתולים ואוונגליסטים: אתר משרד התיירות לצליינות קתולית זמין באנגלית, ספרדית, צרפתית, איטלקית, גרמנית, פולנית ופורטוגזית.