יש תמורה לאגרה: רשות מקרקעי ישראל יזמה התמחרות און ליין במכרז מתחם רשות השידור בשרונה בת"א . הזוכה - קבוצת רכישה בשם "מנהל מגורים" תשלם על המגרש 1,060,001,818 ₪

הכרעת ההתמחרות על מתחם רשות השידור
הכרעת ההתמחרות על מתחם רשות השידור

לפני זמן קצר הוכרז הזוכה בהתמחרות און ליין שבוצעה במסגרת מכרז רשות מקרקעי ישראל עבור מתחם רשות השידור בשרונה בקרייה בתל אביב. המכרז נוהל בידי ועדת מכרזים בה היו שותפים עדיאל שמרון מ"מ מנהל רשות מקרקעי ישראל, היועץ המשפטי לרשות עו"ד יעקב קוינט והחשבת חני גד.

ההחלטה על מהלך יחודי זה התקבלה על ידי עדיאל שמרון, מ"מ מנהל רשות מקרקעי ישראל ובהתייעצות עם גורמי המקצוע ברשות מקרקעי ישראל ובמטה הדיור. זאת לאחר שנמצאה ההיתכנות המשפטית והטכנולוגית לכך. בכוונת הרשות להמשיך לאמץ שיטות מכרז חדשניות במתחמים נוספים בעתיד, ככל שתהיה לך היתכנות והצדקה עסקית.

עדיאל שמרון מ"מ מנהל רשות מקרקעי ישראל: שיטת המכרז נועדה לכך שהמדינה תקבל את מחיר השוק הראוי עבור קרקע ייחודית ויקרה זו, מתוך מטרה לממן פרויקטים של בנייה לזוגות צעירים במסלול מחיר למשתכן, תוך דגש על בניה בפריפריה.

מתחם רשות השידור בשרונה שווק במכרז חדשני ויוצא דופן בן שני שלבים של רשות מקרקעי ישראל ותהיל"ה. בשלב הראשון הוגשו 5 ההצעות. בין 2 ההצעות הגבוהות: של מנהל מגורים וגינדי שהפער ביניהם היה פחות מ- 15%, נערך הליך מכרז מקוון אינטרנטי בזמן אמת לאחר התחברות בכרטיס חכם אלקטרוני, עד לשלב הזכייה, בתהליך שנמשך כחצי שעה.

מדובר באחד המגרשים האחרונים והיקרים בדרום הקריה, מתחם שאותו תכננה ושיווקה רשות מקרקעי ישראל, עוד תחת שרביטו של ירון ביבי ז"ל.

שטח המגרש הינו כ- 9 דונם וניתן יהיה לבנות עליו 324 יח"ד , שטחי משרדים בהיקף של 8,010 מ"ר(עיקרי) ושטחי מסחר בהיקף של 2,300 מ"ר(עיקרי).

כמו כן עוד 1,200 מ"ר עבור שטחי ציבור שיבנו על ידי היזם.

במסגרת שיווק המגרש היזם ישפץ 3 מבנים טמפלריים היסטוריים לשימור המצויים במתחם. מבנים אלה מיועדים לשטחי מסחר ויצרו את הרציפות עם מתחם שרונה הפעיל כיום.

קידום מתחם דרום הקריה והקמת מרכז עסקים בילוי ופנאי, הידוע כיום כמתחם שרונה, הובל על ידי ירון ביבי ז"ל, שהיה מנהל מחוז תל אביב של מינהל מקרקעי ישראל דאז ולימים מנהל המינהל. ביבי ז"ל הוא שהוביל את הפרויקט, ביחד עם עיריית ת"א יפו אשר הפך את מתחם משרדי הממשלה שפעלו במקום במשך שנים למתחם עסקים, מסחר ומגורים תוסס כפי שהוא כיום, ואשר כולל – מלבד מאות אלפי מ"ר של תעסוקה ומגורים – גם 37 מבנים מיוחדים לשימור בשכונה הטמפלרית שרונה.