סקר שנערך בקרב תושבי שכונות בחיפה מגלה: 70% מבעלי הדירות מעוניינים ביישום תמ"א 38 בבית מגוריהם. הסקר נערך ביוזמת פורום היזמים ותושבי חיפה על רקע מסמך המדיניות החדשה שעלול לעצור את תוכניות תמ"א 38 ברוב חלקי העיר

סקר שנערך בקרב תושבי שכונות בחיפה מעלה תמיכה רבה ביישום תוכנית תמ"א 38 בעיר: 94% מהתושבים חושבים שעיריית חיפה צריכה לקדם תוכניות תמ"א 38 לחיזוק המבנים ברחבי העיר ואילו 70% מבעלי הדירות רוצים שהתוכנית תבוצע בבית מגוריהם.

הסקר נערך ביוזמת פורום היזמים והתושבים של חיפה, על רקע מסמך המדיניות החדשה שמקדמת העירייה ושמשמעותו עצירת תוכניות תמ"א 38 ברוב חלקי העיר. הסקר נערך בקרב 503 משיבים משכונות הכרמל ונווה שאנן באמצעות חברת "מאגר מוחות" בניהולם של פרופ' יצחק כ"ץ, פרופ' ברוך מבורך וד"ר אמיר הורקין.

מהסקר עולה מודעות רבה של התושבים לצורך בהתגוננות מפני אפשרות של רעידות אדמה וירי טילים על העיר. 86% תומכים בתוספת ממ"דים וחיזוק בתי המגורים מפני רעידות אדמה ואילו 94% חושבים שעיריית חיפה צריכה לתמוך ולקדם תוכניות של תמ"א 38 ברחבי העיר.

התמיכה בביצוע תמ"א 38 אינה רק ברמה העקרונית והכללית. 70% מהתושבים תומכים בביצוע התוכנית בבית מגוריהם ורק 15% מתנגדים לכך.

לדברי פורום היזמים, תוצאות הסקר מצביעות על תמיכה גורפת של תושבי העיר בהמשך ביצוע תמ"א 38 בעיר ועל דאגה אמיתית של התושבים לביטחונם במקרים של אירועי רעידת אדמה או מלחמה. על ראש העיר, יונה יהב, ואנשי העירייה להיות קשובים לרצונות התושבים ולהתאים את מדיניותם. ברחבי חיפה אלפי מבנים שזקוקים לחיזוק ותוספת בניה ויישום התוכניות באופן מלא יביא לעיר אוכלוסיה איכותית, יספק פתרונות דיור לבני העיר ויאיץ את הצמיחה הכלכלית של העיר.