ירושלים: נהג מנכ"ל במשרד ממשלתי לקה בהתקף לב לאחר שילד התפרץ לכביש אל בין גלגלי מכוניתו. רק לאחר מאבק משפטי הכיר המוסד לביטוח לאומי באירוע כתאונת עבודה

כלים
עו"ד איתמר כהן
עו"ד איתמר כהן

ה"כמעט תאונה" ארעה בשכונת מוסררה בירושלים. לדברי הנהג, הוא נאלץ לבלום בלימת חירום לאחר שהבחין ברגע האחרון בילד אשר קפץ אל כביש, ממש אל בין גלגלי המכונית בה נהג.

בעקבות הבלימה הפתאומית נותר הנהג בהלם למשך מספר שניות, והתעשת רק לאחר שהנהגים מאחוריו החלו לצפור על מנת שיפנה את הדרך.

בתביעה אותה הגיש הנהג לבית הדין לעבודה באמצעות עו"ד איתמר כהן ויאיר מאק, העיד הנהג כיצד חזר למקום עבודתו כשהוא נסער ביותר. חרף כך, החליט הנהג להמשיך ביום עבודתו כרגיל, ולהסיע את מנכ"ל המשרד לביתו.

רק ב- 22:30 בלילה חזר האיש לביתו, ואז דיווח לאשתו על כאבים בחזהו. האשה התעקשה לפנותו לבית החולים, והשניים הגיעו למיון בית החולים "שערי צדק" בירושלים. בבית החולים אבחן הצוות הרפואי כי הגבר לקה בלבו, והוא הוכנס לצנתור דחוף.

בעקבות האירוע, הגיש הנהג תביעה למוסד לביטוח לאומי (המל"ל), על מנת שיכיר בהתקף הלב כתאונת עבודה. המל"ל דחה את תביעתו, וציין בדחייתו כי לא הוכח קשר בין התקף הלב לבין התאונה.

רק לאחרונה, במסגרת דיון שנערך בבית הדין לעבודה, חזר בו המל"ל מסירובו להכיר בנהג כנפגע עבודה.

כבוד הנשיא אייל אברהמי מבית הדין לעבודה העניק תוקף של פסק דין להודעת המל"ל וקבע כי האירוע יוכר כתאונת עבודה, ואישר לתובע להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה. השופט גם פסק לטובת התובע הוצאות משפט על סך 3,000 שקלים.