הצעת חוק החינוך ההתיישבותי תעלה לדיון ביום א' הקרוב לוועדת שרים לחקיקה. להצעת החוק שותפים רבים מהקואליציה ומהאופוזיציה. מטרת הצעת החוק של חבר ועדת החינוך ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) היא לעגן בחקיקה את זרם החינוך ההתיישבותי ומאפייניו הייחודיים.

בשנים האחרונות קיים חוסר ודאות בדבר המשך קיומו של מנהל החינוך ההתיישבותי. הדיונים סביב אופן עבודתו ותקצובו של המנהל בשנים האחרונות מזיקה לעבודתו ומעל הכל מבטאת חוסר הכרה בחשיבותו לחברה הישראלית.

הצעת החוק של חה"כ ברושי תקבע את זרם החינוך ההתיישבותי, הפועל כיום כמנהל לחינוך התיישבותי-פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך, בחוק החינוך הממלכתי ובכך תסייע בשימור וחיזוק החינוך ההתיישבותי והערכים עליהם הוא נשען.

ח"כ ברושי: "מוסדות החינוך של המנהל לחינוך התיישבותי מהווים את אחד מכורי ההיתוך החשובים בחברה הישראלית ובד בבד מנחילים ערכים שהם סלע קיומה של חברה זו- חיבור שורשי לקרקע ולסביבה, תרומה לחברה ולקהילה וזיקה עמוקה לחקלאות ולערך העבודה."

ח"כ ברושי הוסיף כי :"לא ייתכן שההנהגה הישראלית תפנה עורף למקורות מהם צמחה החברה בארץ ותאפשר סגירה של הזרם החינוכי המטמיע את אותם ערכים בדור הצעיר.

מעבר לכך, מוסדות המנהל פיתחו התמחות ייחודית במתן פתרונות חינוכיים לטיפול בילדים ונוער במצבי סיכון ובאוכלוסיות בשלבי הקליטה השונים במדינה. חיזוק אוכלוסיות אלו, במיוחד בגילאי הילדות והנעורים, מסייע רבות לצמצום פערים חינוכיים, חברתיים וכלכליים במדינת ישראל."

ח"כ ברושי התייחס לחברי הכנסת הרבים שהצטרפו להצעת החוק ואמר : "הצטרפותם של חברים מכל הקשת הפוליטית להצעת החוק, ביניהם יו"ר ועדת החינוך חה"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ניסן סלומינאסקי, יו"ר הועדה לביקורת המדינה ח"כ קארין אלהרר, יו"ר הועדה לזכויות הילד ח"כ יפעת שאשא-ביטון והרשימה עוד ארוכה להצעה זו משקפת את ההסכמה הרחבה, חוצת מגזרים, בנוגע להכרח שימורם של ערכים אלו בחברה הישראלית באמצעות הכלי החזק שברשותנו-החינוך."