"מסיבות בני נוער בווילות וצימרים זאת תופעה מסוכנת שיש להוקיע ולעצור" - ח"כ יפעת שאשא-ביטון הגישה היום הצעת חוק בנושא השכרת וילות וצימרים לטובת מסיבות רוויות אלכוהול, סמים ומין של בני נוער. הדרישה: מי שישכיר לבני נוער את המקום שבבעלותו ללא נוכחות מבוגר – יישלח למאסר של עד חצי שנה. בדיון שהתקיים בנושא בוועדה לזכויות הילד אמר פרופסור עמוס רולידר: "אכיפה ונהלים ברורים יחד עם עבודה חינוכית יסייעו בהתמודדות עם התופעה"

ח"כ יפעת שאשא-ביטון
ח"כ יפעת שאשא-ביטון

הוועדה לזכויות הילד, בראשה עומדת ח"כ ד"ר יפעת שאשא-ביטון, התכנסה היום (שלישי) לדיון בהצעת החוק החדשה שהגישה יו"ר הועדה בנושא השכרת וילות וצימרים לטובת מסיבות רוויות אלכוהול, סמים ומין של בני נוער. הצעת החוק מבקשת לשים סוף לתופעה שנחשפה בערוץ 2 ובעיתון "ישראל היום", במסגרתה בני נוער מקיימים מסיבות רוויות אלכוהול, סמים ומין בבתי הארחה, וילות וצימרים. על פי ההצעה, מי שישכיר לבני נוער את המקום שבבעלותו ללא נוכחות מבוגר - יישלח לעונש מאסר של שישה חודשים. "זו תופעה מסוכנת שחייבים להוקיע ולעצור", אמרה שאשא-ביטון בעניין.

"הדיון היום הוא דיון המשך בנושא מסיבות נוער בווילות וצימרים", פתחה יו"ר הוועדה את הדיון, "מדובר טרנד חדש. זה קורה ללא השגחה של מבוגר ומזמין מצבים של שימוש באלכוהול בצורה מופרזת, נטילת בסמים וקיום יחסי מין לא מבוקרים. במסגרת החקיקה, הגשתי היום הצעת חוק לפיה אסור להשכיר וילה או צימר לקטינים ללא השגחה של מבוגר, ואם מבוגר שוכר את הווילה או הצימר בשם הקטינים, האחריות הפלילית עוברת אליו. חשוב לי להדגיש שבנוסף, מעבר לאכיפה ולחקיקה, השיח שלנו בנושא חייב להיות עם הילדים וההורים ובלעדיו לא נצליח להתקדם. השיח הזה מאוד משמעותי להתמודדות עם התופעה".

פרופ' עמוס רולידר, שהוזמן לישיבה כדי לתת את חוות דעתו בנושא, התייחס להיעדר סמכות הורית ואמר כי הפיקוח ההורי צריך להיות הדוק, זאת בצמוד לחקיקה ולאכיפה מסיביים. "אנחנו מושיטים לילדנו יד, אבל גם מציבים את העוגנים ולא מפחדים לאכוף אותם – זה המתכון הבטוח להצלחה הורית", הסביר הפרופסור, "הדיון הזה פורה וחשוב, אבל רק חידוד האכיפה וחקיקה ברורה, ביחד עם עבודה חינוכית בשיתוף מנהיגות נוער והורים – כל אלה יעזרו לנו להתמודד עם תופעת המסיבות בווילות ובצימרים".

יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אליאב בטיטו, בירך על החוק, אך ביקש לשנות את ההצעה, ככה שחיוב נוכחות מבוגר במסיבות בווילות יחול מגיל 17 ולא 18, וכך יאפשר הדבר לני הנוער לקיים מסיבות כבר בגיל בו הם, לטענתו, "רשאים לנהוג ברכב".

שאשא-ביטון סיכמה את הדיון ודרשה ממועצת התלמידים לבנות תוכנית מסודרת להתמודדות עם מסיבות בני הנוער בווילות ובצימרים.

בנוסף, פנתה יו"ר הוועדה לנציגי השלטון המקומי בבקשה לאתר מקומות בהם יוכלו בני נוער לקיים מסיבות, עם עדיפות למקומות בתחום השיפוט של הרשות. לסיום, דרשה חברת הכנסת להדגיש פעם נוספת מנציגי המשרד לביטחון פנים את חשיבות אכיפת החוק בנושא מכירה של משקאות אלכוהוליים לבני נוער וכן פנתה לנציגי משרד החינוך בבקשה לקבל את תוכנית העבודה של המשרד עם מנהיגות הנוער ומועצות התלמידים בנושא המדובר. "אשמח לדעת שיש תוכנית סדורה בנושא", הסבירה שאשא-ביטון את בקשתה.