על המשמעות של שירותי ענן לעסקים אפשר ללמוד גם ממה שמתרחש בעולם ההשקעות. למשקיעים היום יש הרבה יותר אפשרויות זמינות מאשר בעבר. בין אפשרויות אלה נמצאים גם שירותי הענן. נאסד"ק דיווחה כי ההכנסות משירותי ענן בשנת 2015 לעומת השנה הקודמת, גדלו ב-60%. יתר על כן, מחשוב ענן צפוי להמשיך ולצמוח בקצב רצחני במהלך חמש השנים הקרובות. לכן, מי ששוקל להשקיע בחברה מבוססת טכנולוגיה, סביר להניח שיזכה ליתרונות רבים. המשמעות של אחזקת מניות חברה שמציעה שירותים מבוססי ענן היא שזו הזדמנות להרוויח כסף מהגידול העצום של תעשיה זו.

כלים
שירותי ענן לעסקים ויעילותם
שירותי ענן לעסקים ויעילותם

מהו מחשוב ענן?

חברות שמספקות שירותי ענן מאפשרות לעסקים לאחסן נתונים ויישומים מרחוק, ולאחר מכן לגשת לקבצים אלה באמצעות רשת האינטרנט.

מחשוב ענן מורכב בעיקר משלושה סוגי שירותים:

- תשתית כשירות – IaaS – Infrastructure as a service

תשתית כשירות, כרוכה ברישיונות ליישומים (אפליקציות) ללקוחות. רישיונות ניתנים בדרך כלל במודל של pay-as-you-go, כלומר לפי דרישה.

- תוכנה כשירות – SaaS – Software as a service

תשתית כשירות כרוכה בשיטה להעברת כל דבר לשרתים, אפילו מערכות הפעלה, ואחסון הנתונים דרך קישוריות שמבוססות על IP – כחלק משירות לפי דרישה. בדרך זו, בעלי עסקים יכולים לחסוך לעצמם את הצורך לרכוש תוכנה או שרתים, ובמקום זאת, להשיג משאבים אלה לפי דרישה באמצעות מיקור חוץ.

התחזית היא שתוכנה כשירות צפויה לחוות את הצמיחה המהירה ביותר, ולאחריה תשתית כשירות.

- פלטפורמה כשירות – PaaS – Platform as a service

מבין שלושת שכבות המחשוב מבוסס הענן, ה-PaaS נחשב למורכב ביותר. יש כמה קווי דמיון בין PaaS ל-SaaS, אבל ההבדל העיקרי ביניהם נעוץ בכך שבמקום להעביר את התוכנה באופן מקוון, זוהי בעצם פלטפורמה ליצירת תוכנה שמועברת דרך רשת האינטרנט.

היתרונות של שירותי הענן לעסקים

- אחסון

במקום לאחסן מידע על גבי התקן אחסון או בכונן קשיח מקומי, אחסון מבוסס ענן מאפשר לעסק לשמור קבצים על מסד נתונים מרוחק. ספקים כמו Dropbox או Apple מקלים על פתרונות אחסון מבוססי ענן, ומאפשרים למשתמשים להעביר את הקבצים שלהם לענן לאחסון נוח, בטוח ויעיל מאוד לניהול.

- ביטחון

למרות שפתרונות מחשוב מבוססי ענן הופכים לפופולריים יותר ויותר, עדיין האבטחה בעת גישה לקבצים באינטרנט, נותרה החשש העיקרי של בעלי עסקים. מצב זה תרם לפיתוח של יותר ויותר פתרונות אבטחת ענן שיכולים להפיג את חששות הלקוחות.

- יישומים

בין השירותים הפוריים ביותר שמספק מחשוב הענן הוא תוכנה כשירות. האפשרות ליהנות מתוכנות שונות מבלי לדאוג לכול נושא הזכויות, ומבלי להידרש לשלם את התשלומים הגבוהים עבור זכויות אלה – היא דרך יעילה וחסכונית לכול עסק.

- הענקת ווירטואליזציה לטכנולוגיה

פתרונות מבוססי ענן מספקים סוג של וירטואליזציה של שולחן העבודה או של טכנולוגיית האפליקציות. ספקים מובילים בהענקת וירטואליזציה לטכנולוגיה כוללים את Citrix או VMware.

מוגש מטעם חברת ITMyWay המתמחה בפתרונות מחשוב לעסקים, כולל פיתוח והתקנת שירותי ענן בעסקים.