ביקורו הממלכתי של נשיא רומניה בישראל: נשיא המדינה ורעייתו ערכו הערב ארוחת ערב ממלכתית לכבוד לנשיא רומניה ורעייתו המקיימים ביקור ממלכתי בישראל

נשיא המדינה ורעייתו ערכו הערב ארוחת ערב ממלכתית לכבוד לנשיא רומניה ורעייתו. צילום: חיים צח / לע"מ
נשיא המדינה ורעייתו ערכו הערב ארוחת ערב ממלכתית לכבוד לנשיא רומניה ורעייתו. צילום: חיים צח / לע"מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ורעייתו, הגברת נחמה ריבלין, ערכו הערב, יום שני, כ"ז אדר א', 7 במרץ, ארוחת ערב ממלכתית לכבוד נשיא רומניה ורעייתו, מר קלאוס וורנר יוהאניס והגב' כרמן יוהאניס, Mr. Klaus Werner Iohannis and Mrs. Carmen Iohannis, אשר מקיימים ביקור ממלכתי בישראל. בפתח הארוחה נשאו שני הנשיאים נאומים.

בדבריו התייחס נשיא המדינה לאחריות אשר לוקחת רומניה בהנצחת עברם של יהודי המדינה בתקופת השואה לצד חינוך בנושא, ולפועלו של נשיא רומניה בהגנה על הדמוקרטיה.

"ישראל ורומניה הן חברות קרובות שנים ארוכות, ומקיימות יחסים דיפלומטיים מאז שנת 1948. בשנת 2014, חתמנו על 17 הסכמים לשיתוף פעולה. בשנים האחרונות אנו נחשפים ליותר ויותר 'התקפות על ההיסטוריה', אנשים רבים מדי נוטים להסיר אחריות על מעשיהם בתקופת השואה. ממשלת רומניה לעומת זאת, מכירה באמת, ולוקחת אחריות על גורלם של יהודי רומניה, כאשר כיום אתם פועלים רבות לזכרם של היהודים ולהוראת השואה. מדינת ישראל ויהודי העולם מעריכים זאת רבות. אדוני הנשיא, אתה וארצך אמיצים לא רק בדרך בה בחרתם להתמודד עם העבר, אלא בדרך בה אתם מתמודדים עם אתגרי ההווה. בחרת לעמוד נחרצות נגד השחיתות, ולדבר בקול ברור על חשיבות שלטון החוק. אתה מגן על חופש הביטוי וחופש העיתונות. אני מאחל לך בהצלחה ומברך אותך על עבודה חשובה זו. מי ייתן ונמשיך לפתח את החברות הקרובה בנינו ואת שיתוף הפעולה." אמר ריבלין.

נשיא רומניה הודה לנשיא ריבלין על האירוח, והביע את תקוותו להעמקת שיתופי הפעולה בין ישראל ורומניה :"הגעתי לירושלים היום מבטאת את המחויבות העמוקה שלנו לקשר בין המדינות."

"היינו בין המדינות הראשונות שהכירו ומיסדו יחסים הדוקים עם מדינת ישראל על בסיס שהלך והתפתח עם השנים בזכות הערכים המשותפים שלנו כמדינות דומות. היחסים ביננו מתפתחים במגוון תחומים, ואנו ממשיכים לזהות עוד ועוד הזדמנויות לפיתוח יחסים אלו בין היתר בביטחון, חינוך, תרבות ואנרגיה. קהילת יוצאי רומניה נרחבת מאוד בישראל והיא ממשיכה לשמש גשר ערכי בין רומניה וישראל. אני מאוד גאה בתרומתה של קהילה זו לכלכלת ישראל ולחיזוקה כמדינה." הוסיף נשיא רומניה.