בדיון המיוחד במליאת הכנסת שכפתה האופוזיציה בנושא היחלשות מעמדה הבינלאומי של ישראל, תקף בחריפות סגן יו״ר הכנסת ומזכ״ל מפלגת העבודה ח״כ חיליק בר את ראש הממשלה נתניהו, ואמר: ״יו״ר האופוזיציה הרצוג פרסם בשבוע שעבר בניו יורק טיימס מאמר שבו הציג עמדה מדינית ברורה, עם פתרונות ודרכי התמודדות עם האיומים על ישראל. מתי גם אתה, ביבי, תציג עמדה מדינית ברורה? אני אגלה לך - אתה לא תציג. כי הפחד הכי גדול שלך, ביבי, הוא לא שתפרוץ מלחמה - הוא שחס וחלילה יפרוץ כאן שלום. לכן ישראל לא הגיבה עד היום ליוזמת השלום הערבית; לכן כשצרפת מבקשת לכנס ועידת שלום אתה נזעק כאילו מדובר ביוזמה של משטר וישי, ולא של ידידה של ישראל

סגן יו״ר הכנסת ומזכ״ל מפלגת העבודה ח״כ חיליק בר
סגן יו״ר הכנסת ומזכ״ל מפלגת העבודה ח״כ חיליק בר

״אתה בנו של היסטוריון, אדוני ראש הממשלה, אז תסביר לי בבקשה בראייה היסטורית כיצד הפכנו ממדינה שהייתה אור לגויים, ממדינה אמיצה, ממדינה שנשאו אליה עיניים בהערצה, שמכל העולם זרמו אליה מתנדבים שרוצים לסייע לשגשוגה, למדינה שמסמלת סרבנות לשלום ומכל העולם זורמים אליה פעילים שרוצים להשחיר את שמה?"

"כיצד הפכנו למדינה שמסמלת את הנצחתו של הסכסוך ואת השליטה המיותרת בעם אחר, למדינה שמסמלת אין מוצא במקום תקווה ותבוסתנות מדינית במקום יצירתיות, מנהיגות ואומץ לשנות? כיצד הפכנו ממדינה שבכל קמפוס בעולם למדו על תקומתה ועל גבורתה, למדינה שלא משאירה קמפוס אחד בעולם שלא מוצב בו דוכן אנטי-ישראלי שמוציא יום-יום את דיבתה?" שאל בר.

"קשה להבין זאת מכאן, ממרחק של אלפי קילומטרים, אבל בקמפוסים ברחבי העולם צומח דור שלם של מנהיגי העתיד שיהיה אנטי-ישראלי. מערך ההסברה של ישראל קורס ומשרד החוץ מקרטע, חבוט, נטול שר ונטול משאבים." הוסיף בר.

בר פנה אל נתניהו ואמר: "אתה מחשיב את עצמך כמומחה גדול לפוליטיקה אמריקנית, אז תסביר לי בבקשה איך בזמן כל כך קצר הצלחת לחרב מערכת יחסים אסטרטגית שנבנתה במשך עשרות שנים? הישג כזה אפילו אמריקנולוג דגול כמוך לא יכול להסביר."

"אבל אפשר להיות רגועים כי אמריקה היא הרי מדינה שולית, וחדשות לבקרים אנחנו שומעים עוד ועוד הודעות מהדוברות של לשכת רה״מ על פגישה עם שר החוץ הוויאטנמי, עם ראש ממשלת גינאה המשוונית או עם מזכיר הממשלה של מיקרונזיה. כי בעולם הפנטזיה שלך, של מוטי D9 יוגב ושל סמוטריץ׳ ישראל היא מעצמת על שמענישה בניתוק ובנידוי מדינות קטנות וסוררות כמו ארה״ב, בריטניה, צרפת או האיחוד האירופי." הוסיף בר.