יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, בשבתרבות בכפר סבא: "ממשלת ישראל דרדרה את יחסי החוץ של מדינת ישראל- זה אבסורד ניהולי, זה אבסורד מנהיגותי וככה לא מתנהגת מדינה". " אנחנו לא מצליחים לסגור הסכם סיוע עם האמריקאים, היחסים שלנו עם האיחוד האירופי בהדרדרות, לאט לאט מתהדק עלינו סגר מדיני והממשלה אומרת שהכול מצוין. לא הכל מצוין."

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד,יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, השתתף היום 5.3.16 באירוע שבתרבות של עיריית כפר סבא בהנחייתה של אשת התקשורת רינה מצליח.

לפיד המשיך את המתקפה החריפה על הפגיעה במעמדה של ישראל בעולם והעדר מדיניות חוץ: "ממשלת ישראל דרדרה את יחסי החוץ של מדינת ישראל ועכשיו גם טוענת שהכול בסדר. לא הכול בסדר. אנחנו לא מצליחים לסגור הסכם סיוע עם האמריקאים ואנחנו עדיין לא החלמנו מהמשבר שגרם הנאום של נתניהו בקונגרס. היחסים שלנו עם האיחוד האירופי בבהדרדרות לדוגמא חוק סימון המוצרים, לאט לאט מתהדק עלינו סגר מדיני והממשלה אומרת לא, לא, הכול מצוין. לא הכל מצוין"

לפיד המשיך ואמר כי מדובר בכשלון ניהולי ובאבסדורד מנהיגותי: "המצב כרגע הוא כזה שמשרד החוץ מחולק לשישה משרדים שונים ואיש מהם אינו יודע מה השני עושה. איך הם יעשו אם הם לא יודעים. השר האחראי על המלחמה ב BDS הוא השר גלעד ארדן שהוא גם השר לביטחון פנים שאין לו במצב כרגע עשר דקות פנויות לטפל בדבר חמור מאוד שזה החרם על ישראל."

לדבריו, "אז אנחנו מוצאים את עצמנו עם כתובות ברכבת התחתית הבריטית שבהם אומרים שישראל רוצחת ומענה ילדים ואונסת נשים פלסטיניות. לזה אסור להגיע. ההסברה הישראלית, דבר חשוב מאין כמותו, מחולקת בין חמישה משרדים שונים שאיש מהם לא יודע מה עושה השני. זה אבסורד ניהולי, זה אבסורד מנהיגותי וככה לא מתנהגת מדינה".

לפיד נשאל על המרוץ שלו לראשות ממשלה ואמר: "אני רוצה להחליף את נתניהו ואני רץ לראשות ממשלת ישראל. הדרך לשנות שלטון מכהן במדינת ישראל היא על ידי עבודה קשה וממושכת וזה מה שאני עושה. אני מסתובב הרבה ונוסע למעלה אדומים, לבאר שבע, לטבריה, לנהריה ומדבר עם אנשים ומסתכל להם בעיניים ואומר להם שהגיע הזמן לבחור בין העבר לבין העתיד. הגיע הזמן שמדינת ישראל תבחר בעתיד ולא בעבר".