הותר לפרסום: ניר גלילי, מנכ"ל חברת סונול ובעברו מנכ"ל חברת 'ש.שלמה אחזקות' הוא החשוד השלישי בפרשת עבירות המס בקבוצת שלמה

הוסר צו איסור פרסום לגבי שמו של ניר גלילי, שהיה בעברו מנכ"ל חברת 'ש.שלמה אחזקות' וכיום מכהן מנכ"ל חברת סונול בנוגע לפרשת עבירות המס בקבוצת שלמה. כזכור, גם אסי שמלצר, יו"ר חברת ש.שלמה בע"מ וצבי ליבושור, לשעבר מנכ"ל חברת ש.שלמה ביטוח וכיום בכיר בחברת הביטוח שירביט נעצרו ושוחררו בערובה בחשד לביצוע עבירות מס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, בכך שלא דיווחו על הכנסה שחייבת בתשלום מע"מ.

מחקירה של יחידת החקירות של המכס ומע"מ ירושלים עלה חשד לפיו חברות בקבוצת שלמה, בעת התקשרותן עם חברת הביטוח ש.שלמה ביטוח, שאף היא בבעלות הקבוצה, לצורך אספקת פוליסות ביטוח ללקוחותיהן, העבירו לה סכומים הנמוכים במאות שקלים מהסכום בו הן בעצמן חייבו את הלקוחות בעבור הביטוח. אולם, הפער בין תשלום הלקוחות לבין התשלום שהועבר לחברת הביטוח, לא דווח כהכנסה חייבת במע"מ. יתרה מזאת, כמצוין בבקשה, בפירוט חשבוניות המס שהוצאו צוין כי ההכנסה האמורה איננה חייבת במע"מ.

במסגרת החקירה נערכו חיפושים בבתיהם של ליבושור וגלילי וכן במשרדי החברות במושב ניר צבי. כמו-כן, עוכבו לחקירה מספר חשודים שנחקרו ומסרו גרסתם, בכלל זה שמלצר, ליבושור וגלילי.

לשלושה, בנוסף לעבירות על חוק מע"מ יוחס חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, זיוף, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועוד.

כב' השופטת ג'ויה סקפה שפירא מבית משפט השלום בירושלים, הורתה על שחרורם של שמלצר ליבושור וגלילי בתנאים מגבילים.

אודי ברזילי, עורך דינו של ניר גלילי, מסר כי:

"ניר גלילי זומן ליחידת החקירות פעם אחת בלבד, בראשית החקירה, בטרם התבהרו העובדות לרשות המסים. במסגרת זו, נדונה סוגית חבות מע"מ בגין הנחות בין חברתיות בקבוצת שמלצר.

יודגש, כי הנחות אלו ניתנו עוד טרם כהונתו של גלילי בקבוצה ונמשכו לאחר עזיבתו לפני כ- 6 שנים.

יובהר כי גלילי לא היה מעורב מעולם, בכל צורה, בסוגיות מס, קל וחומר בסוגיה זו שאינה חד משמעית גם בראיה מקצועית.

הסוגיות טופלו על ידי אנשי המקצוע המוסמכים לכך בקבוצה. הדברים הובהרו היטב לרשות המסים".