ראש עיר ליום אחד: התלמידה יובל רחמים החליפה את ראש העיר רפאל בן שטרית וישבה על כס הרשות למשך יום אחד. "אני רוצה להודות לראש העיר ולהנהגת העיר על ההזדמנות שניתנה לנו. כולנו תקווה ששיתוף הפעולה ימשיך ויניב פירות בעתיד".

כלים
בית שאן: התלמידה יובל רחמים החליפה את ראש העיר רפאל בן שטרית
בית שאן: התלמידה יובל רחמים החליפה את ראש העיר רפאל בן שטרית

ביום שלישי האחרון, 1/3/2016, התקיים אירוע חגיגי בעיריית בית שאן. 25 בני נוער ממועצת הנוער העירונית התכנסו יחד עם בעלי התפקידים בעירייה ליום שכולו למידה ועשייה משותפת.

במהלך יום חילופי השלטון בבית שאן בני הנוער ממועצת הנוער תפסו את מקומם של מנהלי המחלקות ובעלי התפקידים בעירייה, נחשפו לעשייתם הציבורית, וטעמו מעט מסדר יומם העמוס.

את ראש העיר רפאל בן שטרית, החליפה יו"ר מועצת הנוער יובל רחמים, התלמידה טל מיארה החליפה את מ"מ מקום ראש העיר אליעזר כהן זדה, נעמי עובדיה החליפה את מבקרת העירייה, רעות הרטמן, לראש אגף החינוך, מנשה מוסאי, התלוו התלמידים ברנדה טומני ושלומי מוסאי, בר אוחנה החליף את דובר העירייה, אבי אזולאי, והרשימה של עובדי עיריית בית שאן וממלאי מקומם עוד ארוכה ומבורכת.

הבוקר נפתח בטקס רשמי ומכובד בטרקלין העירייה, בהשתתפות בני נוער, בעלי תפקידים ברשות ומנהלי מחלקות בעירייה ובמעמד ראש העיר, רפאל בן שטרית.

רכזת מועצת הנוער, שמרית אלמקייס, שהנחתה את הטקס פתחה את דבריה ואמרה: "התכנסנו כדי לחגוג יום שכולו למידה, העשרה ודמוקרטיה. במהלך היום יחשפו בני הנוער, לעבודה הציבורית הענפה כדי לחוות יום בחייהם הציבוריים של נותני השירות ברשות, שבמהלכו נדרשו התלמידים לשתף פעולה יחד כגוף אחד עם בעלי התפקידים, כאשר המטרה המשותפת היא בית שאן- לאן?"

בטקס נשא דברים מנהל אגף החינוך, מנשה מוסאי, שדיבר על חשיבותה של מערכת החינוך בעיר, והקשר ההדוק שבין בני הנוער ועשייתם הציבורית בעיר לבין העירייה, שנועד להפוך את בית שאן למקום טוב יותר לעתיד.

התלמידה יובל רחמים, יו"ר מועצת הנוער העירונית, בירכה את המשתתפים מטעם מועצת הנוער ומטעם העירייה. בדבריה, ציינה יובל את חשיבותו של היום עבור העיר ועבור בני הנוער: "בית שאן יקרה לליבנו ואנו רואים בעשייה זו הזדמנות שניתנה לנו לנסות לקדם ולהוביל את העיר בית שאן יחד אתכם בעבודה משותפת למקום גבוה וטוב יותר לכלל אוכלוסיית העיר ולנוער בפרט".

ראש העיר רפאל בן שטרית הסביר כי במסגרת יום חילופי השלטון ניתנת לתלמידים להכיר מקרוב את מגוון התפקידים והעשייה השוטפת ברשות המקומית: ״צפוי לכם יום מרתק ומאתגר שבו תוכלו להתוודע על מכלול העשייה במחלקות העירייה השונות. אנו מעודדים ורוצים נוער יוזם, מתנדב, מעורב ונוער איכותי. אנחנו פועלים כדי לטפח את הנוער בבית שאן שיש לנו סיבות טובות להיות גאים בו. הנוער שלנו מוביל בכל המדדים ובכל התחומים וצפוי למלא ולתפוס תפקידים מובילים בשרות הצבאי ולאחר מכן בחיים האזרחיים".