מועצת משגב והעומד בראשה, רון שני, ממשיכה להפעיל לחץ על משרד התחבורה ועל חברת נתיבי ישראל להקמת מעגל תנועה בצומת הר שכניה, זאת בנוסף לשני מעגלי התנועה שכבר אושרו על ידם בצומת כאוכב ובצומת יודפת. הנושא נמצא בסדר עדיפות גבוה. רון שני , קידם פגישה דחופה עם שר התחבורה, בה יציג את מקטע הכביש יודפת המדובר כמוקד סיכון ושאין אפשרות אחרת אלא מתן מענה ראוי ונכון לשלושת הצמתים, כולל צומת הר שכניה.

כלים

במליאת המועצה, שהתקיימה השבוע, הציג ראש המועצה את הפעילות המתבצעת מול נתיבי ישראל ומשרד התחבורה ועדכן, שסוכם עימם כי לא תוקם מפרדה קשיחה בצומת הר שכניה. עמדה זו תואמת את בקשות תושבי ההר. זהו שלב נוסף בקידום המאבק להקמת מעגל תנועה. ההחלטות שהתקבלו במליאת המועצה הן לדרוש בתוקף ממוסדות התחבורה לבחון מחדש את ההחלטה על פתרון למוקד הסיכון, המועצה תישא בעלות התהליך ככל שיידרש. ויוקם צוות משותף של המועצה ונציגי הישובים לקידום המשך התהליך.

המועצה מקדמת בהצלחה פרויקטים רבים מול משרד התחבורה וחב' נתיבי ישראל בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים, כדוגמת מעגלי תנועה בצומתי מורשת, שורשים וכמאנה, וכן בין שכניה לקורנית ובין אשחר לערב אל נעים; רמזורים בצמתי גילון, בר-לב, משגב ובקרוב גם בצומת טל אל; שיקום עשרות ק"מ של כבישי גישה לישובים.

לדברי ראש המועצה, רון שני: "באחריותי לקדם פרויקטים רבים וחשובים בתחום משגב כולל את צומת הר שכניה וצמתים נוספים כגון: הכניסה לישובים על כביש 804 (סלאמה, ראס אל עין, לוטם ומעלה צביה). אנו ממשיכים לפעול לאישור ביצוע פתרון במקומות הללו בכל הערוצים ובכל האמצעים העומדים לרשותנו".