ראש המועצה המקומית טבעון דוד אריאלי: "ח"כ נאווה בוקר מסייעת לנו רבות בקידום המהלך של העברת תקציבי קק"ל לטובת ביצוע תכנית ארצית, שייעודה בראש ובראשונה, הצלת חיים"

כלים
סיור בתוכנית קווי החייץ בקרית טבעון
סיור בתוכנית קווי החייץ בקרית טבעון

ראש המועצה המקומית טבעון דוד אריאלי השתתף השבוע בדיון בכנסת בנושא: תכנית אופרטיבית ליצירת קווי חיץ למניעת שריפות יער, הדיון נערך בוועדת המשנה לכבאות והצלה בה חברה, בין השאר, ח"כ נאוה בוקר.

לדברי אריאלי, קק"ל עתידים להעביר למדינת ישראל סכום העומד על 1.2 מיליארד ₪ לטובת פרויקטים לאומיים. אריאלי מבקש להוביל מהלך רחב שתכליתו הכרה בתכנית ביצוע קווי חיץ כפרויקט לאומי ולתקצב הביצוע בהתאם.

על פי פקיד היערות במשרד החקלאות יש 100 ישובים בארץ בהם 17,600 דונם הזקוקים לטיפול יערני – בתוכם לקרית טבעון יש 800 דונם.

"קווי חיץ הינו אספקט אחד" הסביר אריאלי, "במועצת קרית טבעון אנו שואפים להימנע מחשיפה מלאה ולבצע בעיקר גיזום של מטפסים, צמחייה נמוכה, עשבייה, גיזום ענפים יבשים, עצים מתים - מחטניים ואקליפטוסים, אשר מהווים בסיס אנרגטי חזק לליבוי שריפה. הטיפול שיבוצע בשטח יקטין את רגישות היישובים לשריפות ויצמצם את פוטנציאל הבעירה.

לי חשוב מאד להתרחק מהמגמה הקודמת של 76 מטר חישוף מלא לכן ביקשתי לייחד כ-250 מיליון ₪ לנושא על מנת לטפל בבעיה הזו הקיימת בכל הארץ".

יש לציין כי טיפול בדונם אחד של יער עולה כעשרת אלפים ₪.

עוד הדגיש אריאלי כי ח"כ נאווה בוקר מסייעת רבות לקידום המהלך להעברת תקציבי קק"ל לטובת תכנית ארצית, שייעודה בראש ובראשונה, הצלת חיים. ועדת הפנים של הכנסת המליצה להעביר את התקציב לטובת הפרויקט, אך כרגע במשרד האוצר לא פועלים על מנת לקדם את העניין. "היעד הוא לשכנע את משרד האוצר שמדובר בפרויקט מציל חיים ולהביא לכך ש-250 מיליון ₪ "יצבעו" לטובת טיפול יערני." סיכם אריאלי.

חשוב להדגיש כי ברשות לכיבוי והצלה פועלים במקצועיות רבה תוך שיתוף פעולה מלא על מנת לפתור את הבעיה בדיאלוג ובהבנה.