בעל פיצוציה נסחט פעם אחר פעם ע"י עובד, שאיים כי יחשוף העלמות מסים מצד המעסיק אם דרישותיו הדרקוניות 4; לא ימולאו עד תום. בעלת חברת צילום נתקלה באיום דומה מצד קבלן משנה שלה, שאף איים לחשוף את בגידותיה בבעלה. שני בעלי העסקים הללו הגיעו לאחרונה למשרדה של עו"ד קרן זרקו-זמיר, המייצגת חשודים ונאשמים בעבירות מס וצווארון לבן – ובחרו בטקטיקות שונות בתכלית כדי להתמודד עם האיום.

עו"ד קרן זרקו-זמיר לדברי עו"ד זרקו-זמיר, מעסיקים רבים הופכים את העובדים לשותפי סוד בכל הנוגע להעלמות מסים – והדבר עלול להתפוצץ בפרצופם ביום בו ירצו להיפרד מהעובד שותף הסוד.

לדברי עו"ד זרקו-זמיר, סחטנות של עובד מעמידה את המעסיק בפני דילמה מאד חריפה. אם יסכים לדרישות העובד, הוא עלול להיסחט עוד ועוד.

מצד שני, אילו יסרב להיענות לסחיטה – עלולות רשויות המס לפשוט על העסק, לפתוח לבעל העסק תיק פלילי, לקנוס אותו בקנסות כבדים, להכריח אותו להשיב את מלוא המסים שהועלמו על ידו, ולעיתים אף להטיל עליו עונש מאסר בפועל.

לדברי עו"ד זרקו זמיר, מעסיקים רבים אינם יודעים, כי ברגע בו הם נסחטים ע"י עובד, ייתכן והדרך הפשוטה והפחות כואבת מבחינתם, היא לפנות להליך מסודר של גילוי מרצון, תוך תשלום מלוא המס שהועלם, אך תוך הימנעות מפתיחת הליכים פליליים.

לדבריה, מעסיקים רבים ירוויחו מההליך, לא רק מבחינת שקט נפשי.

לעיתים תשלום המס לא יפחת בהרבה מהכספים שדורש העובד הסחטן. מצד שני, לדבריה, ברוב המקרים, המעסיק יתקשה לעמוד בנטל המס הצפוי, ועדיף יהיה לו להיכנע לדרישות הסחטניות של העובד, ולהיפרד ממנו לשלום.