האיש הנכון במחלקה הנכונה: מנהל איכותי ביחידה לאיכות הסביבה בבית שאן. אשר אברהם מנצח במיומנות רבה על עבודת היחידה לאיכות הסביבה בעיריית בית שאן שעובדיה מנקים, מבריקים ומוריקים את העיר. תרומתו של המנהל הנחבא אל הכלים לשיפור חזות העיר ניכרת ומוערכת, ודאי על ידי מי שיודעים כמה מאמצים הוא משקיע בעבודתו. בהדרגה, ובהתמדה, בעבודה קשה ותובענית, הולכת העיר מתנקה ומתייפה.

כלים

אשר אברהם, מנהל היחידה לאיכות הסביבה, עושה, יחד עם צוות עובדיו המסורים, עבודה גדולה, בשקט ובצנעה. כזכור, בעקבות תכנית ההבראה פרשו רבים מעובדי היחידה אבל המטלות שעמדו בפניה נותרו על כנן: עובדיה נדרשו להמשיך לתחזק את העיר, אשר הולכת וגדלה, במיוחד נוכח הגידול המואץ של שכונת רבין.

תרומתו של אברהם לשיפור חזות העיר ניכרת ומוערכת, ודאי על ידי מי שיודעים כמה מאמצים הוא משקיע בעבודתו. בהדרגה, בעקביות ובהתמדה, צעד אחד צעד, בעבודה קשה ותובענית, הולכת העיר מתנקה ומתייפה.

התחומים שעליהם מופקדת היחידה בראשותו של אשר אברהם ומונחים לפתחו הם רבים ומגוונים: פיקוח, אחזקת מבני העירייה, טיפול שוטף בפיצוצים ובסתימות, שיפוץ מוסדות חינוך, תאורה, תחזוקת כבישים, אחזקת גינות הנוי, אחזקת גני השעשועים על מתקניהם, פינוי אשפה ביתית ותעשייתית, איסוף גזם ועוד. היחידה, השותפה באופן פעיל בפרויקטים, אירועים ותחרויות איכות סביבה נעזרת בפניות הציבור ובמפקחים לאיתור ולטיפול במפגעים.

לא אחת מוזעק אשר אברהם "מעכשיו לעכשיו" לתת מענה לתקלות ולמפגעים שונים בעיר. לא אחת הוא נדרש לדלג ולתמרן בין מוקדים אחדים, בו זמנית, וכמנצח מיומן על תזמורת מאומנת הוא מצליח לתת מענה ולמצוא פתרון לכל בעיה.

יצוין, כי הודות למאמצים בלתי נלאים של ראש העיר, רפאל בן שטרית, ושל ממלא מקומו, אליעזר כהן זדה, השיגו השניים תב"רים (תקציבים בלתי רגילים) לשדרוג היחידה ולרכישת משאבים נוספים בעבורה, כיחידה הממונה, הלכה למעשה, על יישום ועל מימוש חזון ראש העיר להפוך את בית שאן לעיר נקייה, מבריקה וירוקה.

ראש העיר רפאל בן שטרית, שהאמין כי אשר אברהם הוא האיש שיכול לחולל את המפנה בתחום חזות העיר ותפעול יעיל של אחת המחלקות המוביליות ברשות לא הסתיר את שביעות רצונו: "העיר בית שאן הרבה יותר נקייה וירוקה כיום ועבודה רבה עוד לפנינו. מאחורי העבודה עומדים עובדים מסורים ומנהל היחידה שהצליח בזמן קצר יחסית להביא את העיר לרמת ניקיון טובה. אנו מצפים ולא ננוח עד שנגיע לתוצאות גבוהות הרבה יותר", אמר השבוע בן שטרית.