יו"ר הכנסת ויו"ר האופוזיציה נפגשו עם חברי המועצה המייעצת הבינלאומית של המכון הישראלי לדמוקרטיה. אדלשטיין ליו"ר המועצה ג'ורג' שולץ: "מודה לך על מעורבותך בעבר בחילוצי מהכלא הסובייטי"

צילום: יוסי זליגר
צילום: יוסי זליגר

חברי המועצה המייעצת הבינלאומית של המכון הישראלי לדמוקרטיה וביניהם מרטין אינדיק, ג'ורג' שולץ וברני מרכוס קיימו היום (א') דיון עם יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין ויו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג שעסק במשבר המשילות ובצורך להוביל ליציבות במערכת הפוליטית. את הדיון שנערך בכנסת, הוביל נשיא המכון יוחנן פלסנר.

יו"ר הכנסת אדלשטיין, הודה בפתח הישיבה למר ג'ורג' שולץ, יו"ר המועצה המייעצת של המכון וציין כי בסוף שנות השמונים הוא והנשיא רייגן סייעו לחלץ אותו מהכלא הסובייטי. בנוגע לשיטת הממשל ציין אדלשטיין, כי אין ספק שיש לבצע תיקונים מבניים בשיטת הממשל בישראל, אך יש לשמור על ייצוג הולם למגזרים ולמיעוטים השונים ולהגן על זכויותיהם".

יוחנן פלסנר, נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה הדגיש את חשיבות הצורך בחיזוק מוסדותיה הדמוקרטיים של ישראל לצד מלחמה בלתי מתפשרת בהגנה על ערכיה הדמוקרטיים.

חברי המועצה המייעצת של המכון הישראלי לדמוקרטיה הגיעו ל- 4 ימי דיונים ומפגשים עם בכירים בממשל ובמשק. שיאו של הביקור יתקיים הערב בארוע מיוחד עם ראש הממשלה בו יוענק אות הוקרה לג'ורג' שולץ.