מטופל שעבר ניתוח לב פתוח במרכז הרפואי שערי צדק החליט בהשראת הצוות הרפואי במקום כי מרגע שחרורו מבית החולים עליו לנהל אורח חיים בריא יותר ובהדרכת הצוות במרכז שיקום הלב, החל לרוץ. לאור השיפור הניכר במצבו הבריאותי החל להשתתף במרתונים בארץ ובעולם כאשר על גופו חולצה עם הלוגו של המרכז הרפואי כאות הוקרה על הטיפול המסור ועל ה'דחיפה' הקלה שהניעה אותו למהפך הגדול של חייו.

כלים
יהושוע שטראהל, בן 54, שרברב במקצועו, סבל מאי-ספיקת לב גוברת במשך מספר שנים
יהושוע שטראהל, בן 54, שרברב במקצועו, סבל מאי-ספיקת לב גוברת במשך מספר שנים

המטופל, יהושוע שטראהל, בן 54, שרברב במקצועו, סבל מאי-ספיקת לב גוברת במשך מספר שנים. הוא אושפז במחלקה לרפואה פנימית בשל מחלה זיהומית, אז אובחן כסובל מאי-ספיקה של המסתם הדו-צניפי (מיטרלי). לאחר ששוחרר הופנה למעקב במרפאה הקרדיולוגית בשערי צדק. שנה וחצי מאוחר יותר מצבו הרפואי הידרדר עד כדי קוצר נשימה בעת ביצוע פעולות יומיומיות. עקב כך הוא עבר ניתוח לתיקון המסתם המיטרלי במחלקה לניתוחי לב-חזה.

לאחר שחרורו הצטרף שטראהל לתכנית לשיקום הלב, במכון שיקום הלב במרכז הרפואי, שם הומלץ לו על ביצוע פעילות ספורטיבית לשיפור מערכת הלב. הפיזיולוג, אלון קירשנר, ליווה אותו בפעילות הספורטיבית השיקומית והמליץ לו לרוץ. שטראהל, לא רץ מעולם בעבר ובעקבות העצה החליט כי עליו לקחת את הבריאות ברגלים. מרגע השחרור החל להתאמן בריצה וכחצי שנה לאחר מכן כבר השתתף במרתון ירושלים. לאחר מכן המשיך לקחת חלק במרתונים בארץ ובעולם.

"טווח הקילומטרים של המרוצים בהם אני משתתף הוא בין 5 ועד 166 (!) קילומטרים, כאשר במרתון בן 111 קילומטרים זכיתי במקום הראשון. המרוץ הראשון שלי היה חצי מרתון ירושלים שהתקיים כחצי שנה לאחר הניתוח. כיום אני בעיקר משתתף במרוצים בין חצי מרתון (21.1 ק"מ) עד 166 ק"מ. כעת האתגר הגדול עבורי הוא אולטרה-מרתון בשבילי הטבע", חולק יהושוע שטראהל.

שטראהל צפוי להשלים 18 מרתונים בהשתתפותו במרתון ירושלים הקרוב שצפוי להתקיים במהלך חודש מרס.