נשיא המדינה נשא היום דברים, והניח זר בטקס האזכרה לאברהם "יאיר" שטרן ז"ל במלאת 74 שנים למותו

כלים
צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נשא דברים והניח זר היום, יום חמישי, כ"ה שבט, 4 בפברואר, בטקס האזכרה לאברהם "יאיר" שטרן ז"ל במלאת 74 שנים למותו שהתקיים בבית העלמין נחלת יצחק שבגבעתיים, בהשתתפות בני משפחת שטרן, הרב הראשי לת"א-יפו הרב ישראל מאיר לאו, וראש העיר גבעתיים מר רן קוניק.

"'לא יכולתי ולא רציתי ללכת בדרך אחרת מזו שהלכתי בה. אינני מתחרט אף לרגע קט, ולעולם לא אצטער על כך', ציטט הנשיא ממכתבו האחרון של שטרן לרעייתו, רוני והוסיף: "'יאיר' הילך קסם על אנשים כבר בחייו, אך קסמו לא פג גם אחרי מותו. להיפך, דווקא השם שנתן לו מותו, הוא שהעצים את קריאתו למרד, הצית את אש המאבק, וחיזק את כוחו של הלח"י. היו שפטרו את המורכבות בדמותו, בהצמדת הכינוי פאשיסט או טרוריסט", אמר הנשיא והדגיש: "'יאיר' עצמו ביטא זאת בשיריו, כאשר כתב: 'המורד- הם אומרים- מטורף, וגואל דם עברי, עבריין'. אך יאיר לא היה פאשיסט או טרוריסט".

"במותו, זכה יאיר באהבה שלא זכה בה בחייו", סיים הנשיא את דבריו ואמר: "ברציחתו, זכה יאיר להערצה שלא זכה לה בחייו. במאבקו עד הסוף המר, נגע יאיר בלבבות של רבבות והצית בהם את אש האומה. בעוד שיאיר לא זכה לראות בהגשמת חלומו, אנחנו זכינו, ואסור לנו לשכוח זאת לרגע".