הרצוג מתגעגע לשר החינוך שהיה לו בתיכון: "כשאני למדתי בתיכון דתי את "המאהב" של א.ב. יהושע שר החינוך ידלין לא הוציא את הספר מתכנית הלימודים"

צילום: יח"צ מפלגת העבודה
צילום: יח"צ מפלגת העבודה

בטקס רב משתתפים הושק בשישי האחרון בקיבוץ חצרים ספרו האוטוביוגרפי החדש של אהרון ידלין שר החינוך לשעבר ואיש מפלגת המחנה הציוני – "מצפן לתנועה מתמדת". אגב בעוד חודשיים יחגוג ידלין יום הולדת 90.

בטקס נראו רבים מחבריו של ידלין לאורך השנים ובמיוחד מאנשי מפלגת העבודה : ראש המחנה הציוני יצחק הרצוג, חברי הכנסת איתן ברושי ואיציק שמולי ועמיר פרץ וכן מוקי צור מראשי התנועה ואיש קיבוץ עין גב. מהדרום הגיעו פעילים רבים מסניף מפלגת העבודה בבאר שבע, ביניהם ד"ר זיגי זילברמן, יעקב פישר, רלו גולדנברג עופר רימון ואחרים.

בטקס שאותו הנחתה סיגל מורן ראשת מועצת בני שמעון בירכו גם ראש עיריית באר-שבע, רוביק דנילוביץ', ובנו של אהרון ידלין, עמוס ידלין. גם מחברת הספר הד"ר רוני כוכבי סיפרה על חוויותיה מהעבודה על הספר עב הכרס.

מי שזכה לתשואות היה יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג שניצל את ההזדמנות לבוא חשבון עם שר החינוך הנוכחי נפתלי בנט על החלטתו להוציא ספרים "לא מתאימים" ממערכת הלימודים.

הרצוג סיפר : "אני בוגר מערכת החינוך שבראשה עמד שר החינוך אהרון ידלין. למדתי בבית ספר דתי ושם לימדו אותנו את 'המאהב' של א.ב. יהושע, ספר שהוא לכאורה הרבה יותר רגיש וחתרני מספרה של דורית רביניאן. ובכל זאת שר החינוך שלי לא הורה להוציא את הספר ממערך הלימודים שמא הספר הזה יפגע בנשמות של התלמידים כי אהרון ידלין היה גם שר חינוך וגם שר התרבות. הוא ידע לשלב את ערכי היהדות עם ערכי הדמוקרטיה."

בתום הטקס חולקו הספרים כל האורחים של האירוע המרגש.