סתירות בדיווחי משרד החינוך לגבי ספר האזרחות החדש, הרפורמה בסל התרבות ותקצוב ארגוני יהדות פלורליסטית ידונו בוועדת השקיפות של הכנסת

יו"ר ועדת השקיפות ח"כ סתיו שפיר
יו"ר ועדת השקיפות ח"כ סתיו שפיר

מחר, יום שני 31.01.2016, בשעה 10:00 בבוקר, בזמן שאלפי תלמידים יבחנו לבגרות במקצוע האזרחות, יתקיים בוועדת השקיפות בכנסת דיון בנושא סתירות בדיווחי משרד החינוך לגבי ספר האזרחות החדש ותחומים נוספים. בשבועות האחרונים סדרה של פרסומים בתקשורת הצביעו על ליקויים חמורים בהתנהלות המשרד, וחשפו שינויים מהותיים בלימוד ערכי הדמוקרטיה והיהדות בבתי הספר. המידע שפורסם התבסס על מסמכים רשמיים שהוגשו למשרד החינוך או גובשו על ידו אך הוכחשו נמרצות על ידי השר העומד בראשו, נפתלי בנט.

עד כה, הפרסומים עוררו תשומת לב ציבורית רבה אך נוצר מצב בו ישנה חוסר בהירות בתכניות המשרד, משלא נחשפו הנתונים והמידע האמיתי עליו מתבססים. על כן זימנה יו"ר ועדת השקיפות, ח"כ סתיו שפיר, דיון בנושא בו נציגי משרד החינוך הוזמנו להציג את שינויים הצפויים בספר האזרחות החדש, הרפורמה המתוכננת בסל התרבות של המשרד ותקצוב נושא "זהות יהודית". זאת כדי לאפשר דיון ציבורי מושכל בו ישתתפו אנשי מקצוע מתוך המשרד ומחוצה לו. מטרת הדיון היא לייצר שקיפות באשר למדיניות המשרד והשלכותיה האפשריות ולהסיק מסקנות בהתאם.

יו"ר ועדת השקיפות ח"כ סתיו שפיר: "שר החינוך נפתלי בנט טוען שהתקשורת מפרסמת חלקי אמיתות ואף בדיות אודות פעילות משרדו אולם במקביל הוא נמנע מלחשוף את העובדות כפי שהן לעיון הציבור. לא יתכן שמידע כל כך חיוני ושנוי במחלוקת יישאר נסתר. לא מדובר במידע בטחוני ובסודות מדינה - אלא בתכנית הלימודים שכל התלמידים בישראל יחויבו לשנן לקראת המבחנים. אם השר אכן מתגאה בפעילות משרדו לא צריכה להיות כל מניעה לחשוף את המידע, ולקיים עליו דיון ענייני בנושא בכנסת ישראל."