מחר בוועדת משנה לצער בעלי חיים של ועדת החינוך בכנסת: משלוחים בינלאומיים לישראל של בעלי חיים המיועדים לשחיטה

כלים
מתוך מיצג מגמה ירוקה
מתוך מיצג מגמה ירוקה

הועידה תתכנס מחר על מנת להסיר את הלוט שמעל פני המשלוחים החיים. לדברי פעילי מגמה ירוקה השם המתעתע לא מעיד על הנושא עצמו – אניות הנושאות עליהן אלפי בעלי חיים מאוסטרליה (בעיקר) לישראל לצורך שחיטתן ואכילתן. מסע של שלושה שבועות באוקיינוס נשמע כמו חופשה מושלמת להרבה אנשים. בפועל, מדובר באניית מסע של סבל, מחלות, מוות ואף בריכת הפרשות מצטברת המזהמת את הסביבה. חברי תא סביבה ומזון מן החי – מגמה ירוקה יחשפו מחר את המוות שמאחורי המשלוחים "החיים" בפני חברי הכנסת.

חברי מגמה ירוקה פועלים ללא לאות על מנת להביא לעצירה של המשלוחים החיים על ידי המחוקק. הפעילות מתחילה מלמטה – גיוס הקהילה האזרחית בעד הפסקת המשלוחים. במקביל חברי התא משתמשים בזכותם כאזרחי מדינת ישראל להשמיע את הזעקות האילמות של החיות הללו: פניות לחברי כנסת להציף על פני השטח במליאת הכנסת ובהרצאות בנות-הדקה בימי שלישי את נושא הזיהום והסבל, כמו גם נייר עמדה הדורש הפסקה לאלתר של משלוחים מיותרים אלה. מגמה ירוקה שמה לה למטרה להפסיק את הפגיעה הסביבתית וצער בעלי חיים שבמסעות אלה.

יפעת צור, ממובילות המאבק במשלוחים החיים בתא מגמה ירוקה, תאמר מחר את המילים האילמות של החיות. עדי אלייב, פעילה נוספת בתא: "הדם בידיה של תעשיית הבשר ניגר על רצפת אניות המשלוחים ומגיע עד לאדמה, לאוויר ולים. הציבור של יישובי הפריפריה סובל מריח צחנה עז בימי "פריקת" החיות ומפְּגרים של אותן חיות הנסחפות אל החוף ופוגעות בתיירות. מחר תעשיית הבשר תתמודד עם האמת החשופה – מכל זווית שמסתכלים על המשלוחים החיים רואים שני צבעים בלבד: אדום וירוק מזוהם."