שוקלים להתחיל באימוני יוגה תל אביב? עדיין מתלבטים? המאמר הבא יסייע לכם להגיע למסקנה חד משמעית - זהו אחד הדברים הטובים ביותר שתוכלו לעשות, הן עבור הגוף שלכם והן עבור הנפש. הסיבה לכך היא שתרגילי יוגה מגלמים בתוכם רשימה אינסופית של יתרונות, שרחוקים מלהסתכם בהרגעת הגוף שלנו בלבד

כלים

התרומה המשמעותית של יוגה לבריאות

שיעורי יוגה תל אביב יכולים לשפר את בריאות הגוף שלכם בצורה ניכרת. לא מעט מחקרים נערכו במרוצת השנים בתחום בעולם, כשהתוצאות שלהם מובהקות ולעיתים גם מפתיעות. זה מתחיל עם העובדה שהיוגה משפרת בצורה משמעותית את גמישות הגוף, ולו מכיוון שהגמישות נדרשת לצורך ביצוע התרגילים מלכתחילה. באמצעות התרגילים ניתן לשפר בהדרגה את היבט זה של הגוף. הדיוק שנדרש בחלק מתרגילי היוגה מאפשר לשפר גם את הקואורדינציה שלנו.

יוגה, בהמשך לכך, מסייעת לחיזוקה של המערכת החיסונית, מה שמביא לכך שלאורך זמן הגוף שלנו הופך לחזק יותר ולחסין יותר בפני מחלות. במהלך השנים גילו יותר ויותר אנשים כי היוגה מהווה אחד מ"משככי הכאבים" היעילים ביותר שיש, שעה שבכוחה החיובי של היוגה להפחית ואף להעלים כאבים המופיעים בגב התחתון, במפרקים, בשורש כף היד ובמקומות אחרים בגוף.

יש להדגיש שיוגה כוללת בתוכה היבטים של חיזוק הגוף, או אפילו של שריפת שומנים. ברור שלא ניתן ברוב המקרים לצפות לתוצאות שניתן לקבל כשמתמידים באימונים גופניים או בפעילות אירובית, אך עדיין מדובר בפלוס משמעותי – היוגה עובדת על אזורים שונים בגוף ובהחלט מחזקת אותו. בחלק מהמקרים התוצאות אפילו מרשימות ביחס לאימונים ה"מסורתיים", כפי שניתן ללמוד דרך מחקר שהצביע על התרומה של היוגה לחיזוקן של העצמות.

לחצים ודיכאונות OUT, מצב רוח וערנות IN

באפשרותה של יוגה לסייע לנו להוציא מהתמונה כמה מהסממנים שנראים לנו מובנים מאליהם בעת הנוכחית. כזה בדיוק הוא הלחץ המקיף אותנו תמיד והמהווה תוצר של העת המודרנית. זה נכון, אלא שבאמצעות היוגה ניתן לא רק להפחית את הלחצים כאשר הם מופיעים, אלא גם למנוע מהם להצטבר מלכתחילה. תרומה אחרת של היוגה, שקיבלה ביטוי בלא מעט מחקרים שנערכו, היא בהפחתת תחושות דיכאון, אשר גם הן נפוצות כיום למרבה הצער.

בצד החיובי, ניתן להצביע על לא מעט תמורות של היוגה לנפש שלנו. היא מביאה לשחרור סרוטונין במוח, מה שמקושר אצלנו למימד ההנאה ויוצר תחושות חיוביות, המסייעות לשיפור ניכר במצב הרוח. עובדה נוספת היא שיוגה הופך את הגוף שלנו לפעיל, הן במהלך התרגילים והן לאחר מכן, ומכאן שהיא יכולה לסייע מאד לאנשים שמרגישים שהם סובלים מעייפות כרונית.

כך עושים זאת נכון

רשימת היתרונות של היוגה שהובאה כאן היא חלקית, מפאת קוצר היריעה, כך שניתן להרחיב אותה באופנים שונים. הנקודה המרכזית היא שאפשר לקחת את כל היתרונות מספר צעדים קדימה כאשר בוחרים במדריך או מדריכי יוגה מהשורה הראשונה. מדריך יוגה תל אביב צריך להיות בקיא בכל רזי התורה, מ-א' ועד ת', כמו גם לדעת להרכיב תכניות אימונים יעילות של יוגה. תכניות שכאלה צריכות להיות הדרגתיות, מבחינת רמת הקושי שלהן, אך גם להתאים לקצב ההתקדמות של הלוקחים בהן חלק.