האגודה לזכויות האזרח פנתה למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, בדרישה שיחקור את התנהלות המשטרה אשר פלשה שלא כדין לדירות של צעירים ערבים המתגוררים בתל אביב, וביצעה בהם חיפוש לא חוקי במהלך חיפושיה אחר נשאת מלחם, החשוד בביצוע הפיגוע בדיזנגוף בשבוע שעבר.

תושבים ערבים שהתראיינו בתקשורת סיפרו שהשוטרים נכנסו לדירותיהם ללא רשות וללא הצגת צו חיפוש. כניסת שוטרים לדירות של ערבים וחיפוש בהן אך ורק בשל היותם ערבים, וללא כל חשד סביר שמלחם מצא בהן מסתור, הן פעולות שנעשו ללא סמכות ומהוות פרופיילינג פסול שמתייג ומשפיל את כלל האוכלוסייה הערבית.

לדברי אנשי האגודה לזכויות האזרח: "חיפוש ללא צו יכול להתבצע רק במקרה של חשד סביר לכך שדירה ספציפית משמשת מקלט לעבריין נמלט. למשטרה לא היה כל בסיס לחשד שמלחם מסתתר בדירה כלשהי, והיא פעלה על בסיס הנחת עבודה מופרכת ומשפילה, לפיה ערבים יחביאו מחבל רק בשל זהותם הלאומית המשותפת. לכן, אין פלא שהמשטרה לא טרחה לפנות לבית המשפט על מנת לקבל צווי חיפוש. היא ידעה שאין בסיס לבקשה ולחשד.

גם טענת המשטרה כי החיפושים התבצעו בהסכמת הדיירים היא מופרכת לחלוטין, עקב פערי הכוחות המובנים בין שוטרים לאזרחים. בית המשפט כבר קבע כי הסכמה שניתנת בנסיבות כאלה אינה הסכמה, מאחר שאין בה בחירה חופשית של האזרח לוותר על זכויותיו."

עו"ד טל חסין מהאגודה לזכויות האזרח, שפנתה למשנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לחקירת המקרה, ובדרישה להבהיר לגורמי אכיפת הדין שמדובר בפעולה אסורה, מוסיפה כי "תיוג אוכלוסייה שלמה המתבצע על ידי רשות שלטונית מחלחל הלאה, ומקבע את ההפליה הקשה בה נתקלים ממילא אזרחי ישראל הערבים מדי יום בשוק העבודה, בבואם לשכור או לקנות דירה, ובמקומות בילוי".