40 מהנדסים החברים באיגוד המהנדסים הישראלי לבנייה ולתשתיות, אנשי אקדמיה, מתכננים, יועצים, מנהלי פרויקטים, נציגי חברות ומוסדות ציבוריים ופרטיים בארץ, ערכו השבוע סיור במרכז רפואי בני ציון, המצוי בימים אלה בעידודו ובתמיכתו של מנכ"ל ביה"ח ד"ר אמנון רופא בתהליך שדרוג סיסמי של מבנים, הנחשב לפרויקט חלוץ בישראל המבוצע תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים לחיזוק מבנים ציבוריים העמידים לרעידות אדמה

כלים

עקרונות הפעולה של מרסנים ויסקוזיים ועקרונות תכן מבנים והשפעתם על התנהגות המבנה בזמן רעידות אדמה, בליווי הדמיות של עמידות המבנים עם מרסנים, הוצגו השבוע במרכז הרפואי בני ציון ע"י מהנדסת רעידות אדמה ומרכזת הסיור, ד"ר יעל דניאל, בפני מהנדסים החברים באיגוד המהנדסים הישראלי לבנייה ולתשתיות, אנשי אקדמיה, מתכננים, יועצים, מנהלי פרויקטים, נציגי חברות ומוסדות ציבוריים ופרטיים בארץ כמו כן, הוצגו דוגמאות יישום בעולם והתחלות יישום בארץ.

המנהל האדמיניסטרטיבי במרכז הרפואי בני ציון, ארז שימקו וקטיה קובריק ממנהל הפיתוח והתכנון במשרד הבריאות הציגו בפני המבקרים את הפרויקט לשדרוג סיסמי במבנה בית החולים, שיהיה ערוך לתרחיש עתידי של רעידות אדמה. הפרויקט, נמצא בעיצומו, עם הרכבת מרסנים וחיזוק הקירות.

המהנדס, ירון אופיר בעלים ושותף בחברת ירון אופיר מהנדסים בע"מ, הציג את שלבי סקר ותכנון שדרוג סיסמי של המרכז הרפואי בני ציון, עם צוות מתכננים ויועצים מקצועיים מהארץ ומחו"ל. בהמשך, המהנדס קלמן מרקוביץ', מהנדס המבנים במרכז הרפואי בני ציון, הדגיש את השלבים במימוש הפרויקט בהתחשב בהמשך תפקוד מרכז הרפואי והלקחים המופקים במהלך הביצוע.

בסיום ההרצאות, נערך סיור באתר הביצוע בליווי הסברים של המהנדס ירון אופיר, שסקר את מורכבות הביצוע בשדרוג ביה"ח לרעידות אדמה בעת שביה"ח ממשיך לעבוד במתכונת רגילה.