מפקחי רשות מקרקעי ישראל עצרו עבודות להכשרת קרקע חקלאית שהתנהלו באופן בלתי חוקי על אדמות בבעלות משותפת של המדינה ופרטיים בכפר כיסרא שבגליל העליון. המפקחים איתרו כלים הנדסיים שהחלו להכשיר את האדמות באיזור ללא הסכמה ובניגוד לחוק

כלים
(צילום:רשות מקרקעי ישראל)
(צילום:רשות מקרקעי ישראל)

מפקחי רשות מקרקעי ישראל איתרו השבוע עבודות בלתי חוקיות להכשרת קרקע הנמצאת בבעלות משותפת של תושבים מהכפר והמדינה וייעודה לחקלאות, עבודות שהתנהלו בצד הצפון מערבי של הכפר כיסרא, ובוצעו ע"י תושבים, בסיוע כלים הנדסיים בניגוד לחוק וללא הסכמת המדינה, על שטח של כ- 2,000 מ"ר.

העבודות, מהוות הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל. הפעילות אותרה במהלך אחת הפעילויות שמנהלים מפקחי רשות מקרקעי ישראל לאיתור עבירות מקרקעין על אדמות המדינה.

הפולשים תיכננו לבנות קירות תומכים ולנטוע עוד עשרות עצים שיגדילו את שטח המטעים הסמוכים הנמצאים בבעלותם, על חשבון הקרקע הציבורית. בנוסף הפולשים החלו להוציא מחצבים מהקרקע - כל זאת ללא הסכמה ואישור ובניגוד לחוק.

לאחר איתור העבודות הן הופסקו על ידי מפקחי רשות מקרקעי ישראל. המפקחים תלו בשטח שילוט אזהרה ומסרו למבצעי העבודות התראה האוסרת על פלישה לשטח וביצוע העבודות ולפיה במידה וימשיכו אף ייתבעו להחזיר לקופת המדינה את עלויות הפינוי.

"מדובר בשטח של כ- 2,000 מ"ר של אדמות בבעלות משותפת של פרטיים עם המדינה, הנמצאות בצמוד לקרקעות בבעלות פרטית. במסגרת העבודות החלו תושבים להכשיר קרקע בשטח של כ- 2 דונם, שנמצא בבעלות משותפת פרטית ושל המדינה. חשוב לציין כי עליהם להגיש בקשה מסודרת ולפעול לפי החוק במסגרת עיבוד והכשרת הקרקעות הללו. מכיוון שמדובר בבעלות משותפת בקרקע ויתכן כי מדובר בטעות בתום לב לא הוגשה תלונה למשטרה ולא ננקטו נגדם צעדים מלבד עצירת העבודות ושילוט השטח בשלטי אזהרה. יחד עם זאת, במקרה של פלישה חוזרת לחלקה נפתח בפעולות אכיפה באופן מיידי ונחוש, קרקעות המדינה אינן הפקר", אמר ערן ליבנה, מנהל מחוז שמירה חיפה - צפון ברשות מקרקעי ישראל.