פולש שהשתלט על אדמת מדינה המיועדת לשיווק למגורים בפקיעין והרחיב את שטח חצרו, נאלץ לפנות את הקרקע בעקבות פעילות אכיפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל. הסגת גבול במקרקעי ציבור היא עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל

כלים
(צילום:רשות מקרקעי ישראל)
(צילום:רשות מקרקעי ישראל)

מסיג גבול שהשתלט על מגרש המיועד למגורים בצד הדרום מערבי של הישוב פקיעין נאלץ לפנות את אדמות המדינה עליהן השתלט שלא כדין, לאחר שנתפס במהלך ביקורת של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.

הפלישה לאדמות המדינה, בשטח של כ-600 מ"ר, אותרה במסגרת פעילות לאיתור עבירות מקרקעין של מפקחי רשות מקרקעי ישראל שגילו כי הפולש החל לבצע עבודות הכנה בקרקע המיועדת לשיווק למגורים הסמוכה לשטח שבבעלותו. ביקורת בשטח העלתה כי הפולש ככל הנראה תכנן להרחיב את הבנייה בביתו הסמוך ואת שאריות הקרקע שנחפרה השליך בשאר המגרש, וכך פלש למעשה למגרש כולו, שטח של כ- 600 מ"ר.

המפקחים עצרו את העבודות במקום והשאירו בשטח התראה רשמית. בנוסף, הציבו המפקחים שילוט המתריע מפני פלישות.

מפקחי רמ"י הבהירו לפולש כי במיקרים בהם מסיגי גבול מסרבים לפנות קרקעות מדינה, רשות מקרקעי ישראל מגישה נגדם גם תלונה למשטרה בגין הסגת גבול, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל, וגם תביעות כספיות להחזר דמי השימוש בקרקע ועלויות הפינוי הנגרמות לקופת המדינה.

לאחר שהבין את נחישותם של המפקחים, העדיף הפולש לפנות את הקרקע בעצמו, על מנת להימנע מתביעות. הפולש החזיר את הקרקע אותה תפס לקדמותה ולידי המפקחים והמדינה. מפקחי רמ"י החזירו את הקרקע למאגר הקרקעות הציבורי. הקרקע מיועדת לצאת בשבועות הקרובים לשיווק למגורים.

ערן ליבנה, מנהל מרחב שמירה צפון - חיפה ברשות מקרקעי ישראל, אומר: "מדובר בפולש שכבר יש לו בית למגורים ושטח פרטי, אשר החליט לעשות לביתו ולהגדיל את שטחו הפרטי על חשבון הציבור - כל זאת כאשר הקרקע מיועדת לצאת לשיווק למגורים עבור תושבי פקיעין אשר ממתינים להקים את ביתם. אנו קוראים לציבור לדווח על כל חשד להסגת גבול בקרקע הציבורית באמצעות אתר האינטרנט של רשות מקרקעי ישראל. קרקעות המדינה אינן הפקר ומפקחי רשות מקרקעי ישראל מסיירים ברחבי הארץ במטרה לאתר מסיגי גבול ולפנותם לפי החוק. מדיניות האכיפה המחמירה מוכיחה את עצמה בשטח באמצעות המספר הרב של פולשים שמעדיפים לפנות את הקרקע בעצמם, על מנת שלא להסתבך בתביעות".