חייל משוחרר נתן לאביו שלושה צ'קים וכרטיס בנקט, ומצא את עצמו בחובות כבדים. הדרך בה סיבך אב את בנו נחשפה בימים אלה בתביעה אותה הגיש עו"ד צבי וישנגרד לביהמ"ש השלום בפתח תקווה.

כלים

בתביעה נטען כי הצעיר, ערב שחרורו מצה"ל, מסר לאביו צ'קים מחשבונו האישי בעקבות מצוקה כלכלית קשה שאליה נקלע האב. לדברי הצעיר, אביו הבטיח לו שיעשה באמצעי התשלום שימוש מושכל ומוגבל. בהמשך, הבן אף צייד את אביו בבנקט שלו, ובתמימותו סמך על האב, ולא בדק את התנהלות החשבון.

אלא שלמרות ההבטחות, תוך זמן קצר הוגבל חשבון הבנק של הבן. חשבון נוסף שפתח בבנק אחר הוגבל אף הוא, לאחר שהבן מסר לאביו מספר צ'קים מצומצם, על מנת שזה יוכל להמשיך להתקיים.

הצעיר נסע לטיול של אחרי הצבא לחו"ל, והפקיד את אחיו שיפקח אחר התנועות בחשבונו. מששב ארצה נדהם לגלות שהוא שקוע בחובות עתק.

הבן החל לקבל דרישות תשלום, שיחות טלפון ומכתבי התראה לתשלום סכומי עתק, בגין פעולות שונות שלא היה מודע להן, ועבור נושים שכלל אינו מכיר.

לדברי עו"ד וישנגרד, כיום עומדים כנגד הצעיר 10 תיקי הוצאה לפועל, בסך כולל של כמעט 100 אלף שקל. בנוסף, עקב מצבו הכלכלי הקשה של האב, התערערה המשפחה כולה, והוריו של הצעיר התגרשו.

עו"ד וישינגרד הגיש לאחרונה בקשה להסדר נושים לבית המשפט השלום בפתח תקווה. לדברי עו"ד וישנגרד, במסגרת הבקשה מוצע לנושים דיבידנד, בשיעור הגבוה משמעותית מזה שיתקבל במידה שלא יאושר ההסכם.