בת להורים חוסים תובעת קרוב משפחה להשיב לה כספים ממכירת נחלת הוריה מלפני 35 שנה. פרקליטו: האיש חולה אלצהיימר ולא זוכר את פרטי המקרה

כלים

סיפורה של משפחה מוכת גורל ממושב בצפון הארץ נחשף בתביעה שהוגשה לא מזמן נגד קרוב המשפחה אשר ניהל לפני כ -35 שנה את ענייני הוריה. התביעה הוגשה נגד גורמים נוספים: רשות מקרקעי ישראל, ועד המושב והסוכנות היהודית.

עו"ד ראובן מלאך מייצג את הנתבע, שהינו קרוב משפחה של התובעת. לדבריו מדובר בנחלה שהייתה בבעלותם של מושבניק אלכוהוליסט ושל אישתו שסבלה מפיגור שכלי תורשתי.

בני המשפחה לא יכלו בשל מוגבלותם לנהל את ענייניהם וקרוב המשפחה טיפל בהם לאורך שנין רבות.

לפני כ-40 שנה שם המושבניק קץ לחייו. בחלוף זמן מה נמכרה הנחלה לגורם שלישי, ונראה כי כספי המכירה שמשו לקיומה של משפחת החוסים.

לפני כשנתיים הלכה אם המשפחה לעולמה, ובתה, הסובלת מפיגור שכלי החלה תרה אחר נכסים וכספים שהיו בבעלות אמה.

הבת גילתה כי לאביה לא הונפקה משום מה תעודת פטירה. הדבר עורר את חשדה בדבר חוקיות מכירת הזכויות במשק, המצריכה תעודת פטירה רשמית.

בעקבות חיפושיה גילתה הבת כי אמה הוחתמה על מסמך אפוטרופסות המסמיך את קרוב משפחתן למכור את הנחלה על מנת לדאוג לעתידה.

בתביעתה, אותה הגישה כאמור הבת נגד קרוב המשפחה ואחרים, טוענת הבת כי הגורמים המפקחים התרשלו באישורה של עסקת המכר, וכי קרוב המשפחה לא מונה כאפוטרופוס כדין.

כמו כן טוענת הבת, כי קרוב המשפחה שלשל לכיסו סכומי כסף נכבדים – אותם לא העביר לרשות המשפחה. עו"ד ראובן מלאך, המייצג את קרוב המשפחה הנתבע, טוען כי האיש חולה אלצהיימר וכלל לא זוכר את פרטי הפרשה.

כמו כן, טוען עו"ד מלאך כי מדובר בפרשה כל כך ישנה, שבאופן אובייקטיבי קשה מאד להשיג בה ראיות שיצביעו על המתרחש – קל וחומר כאשר רוב המעורבים כבר לא בין החיים, או לוקים בסניליות. על כן ביקש עו"ד מלאך מבית המשפט לסלק את התביעה על הסף.