קרן היער הוירטואוזית: אמן קרן היער הצ'כי, ראדק באבורק, בביקור ראשון בישראל, ילמד בכיתות אמן ויופיע בקונצרט תזמורת הגליל בנצרת. 9.1.2016 בשעה 20:00 – אודיטוריום גן התעשייה, נצרת

כלים

תזמורת הגליל – קונצרט מס' 2

קרן היער הוירטואוזית

מוצ"ש 9.1.2016 בשעה 20:00 – אודיטוריום גן התעשייה, נצרת

בתכנית:

סלים עבוד אשקר, מנצח

ראדק באבורק, נגן קרן יער

תזמורת הגליל

מוצרט – קונצ'רטו מס' 3 לקרן יער ולתזמורת

מנדלסון – סימפוניה מס' 4 "האיטלקית"

ראדק באבורק נחשב לאחת הדמויות החשובות בעולם המוסיקה הבינלאומי. הוא מופיע כסולן עם התזמורות המובילות בעולם ומשתף פעולה עם מנצחים וסולנים מובילים. כאורח הוא מופיע באופן קבוע בפסטיבלים והופעותיו הוקלטו ושודרו על ידי כמה תחנות רדיו וטלויזיה.

ראדק באבורק זוכה לתשבחות רבות מהקהל ומהמבקרים שמציינים את סגנונו הספונטני, הצליל המלודי והטכניקה הוירטואוזית שמאפשרת לו להתגבר על מגבלות הכלי ולהרחיב ולהעשיר את רפרטואר הכלי. הוא המבצע היחיד שמופיע באופן קבוע ברסיטלים עם פסנתר, נבל, עוגב, תזמורת ורביעיית מיתרים.

כסולן הוא הופיע עם התזמורת הפילהרמונית של ברלין בניצוחו של דניאל ברנבוים וסיימון ראטל, עם הפילהרמונית של מנכן בניצוחו של ג'יימס לוין ואחרים. הוא מרבה להופיע גם תחת שרביטו של בייג'י אוזווה.

למוסיקה קאמרית מקום מרכזי בחייו המוסיקליים של באבורק. הוא המנהל האמנותי והמנצח של הסינפונייטה הצ'כית, הסולנים הקאמריים מפראג, אנסמבל הקרנות הצ'כי, חמישיית אפלטוס ואנסמבל באבורק. לאחר שמוה עונות כנגן קרן ראשי בתזמורת הפילהרמונית של ברלין החליט באבורק לעזוב את תפקידו בתזמורת על מנת להתמקד בקריירה הסולנית שלו כמו גם ללמד ולנצח.

יליד 1976 הוא החל לנגן בקרן בגיל שמונה ולמד אצל פרופ' קרח קרנק. לאחר מכן למד בקונסרבטוריון בפראג. זכה בתחרויות רבות בהן: ג'נבה, מרקנויקירשן ו-ARD מינכן. הוא מלמד כיום באקדמיה למוסיקה בפראג.

סלים עבוד אשקר הופיע לראשונה באולם קרנגי שבניו יורק כשהיה בן 22 ומאז עבד עם התזמורות הגדולות בעולם בהן הפילהרמונית של וינה, הפילהרמונית של לה סקאלה, קונצרטחבאו אמסטרדם, תזמורת הגוונדהאוס בלייפציג, התזמורת הסימפונית של לונדון, תזמורת העיר ברמינגהם, תזמורת סנטה צ'צ'ייליה ברומא, תזמורת מרינסקי בסנט פטרסבורג ואחרות. הוא מופיע באופן קבוע עם המנצחים זובין מהטה, דניאל ברנבוים, ריקרדו מוטי, ריקרדו שאי, כרחסטוף אשנבאך, לורנס פוסטר, ניקולאי זניידר ואחרים. לאחרונה הופיע עם הפילהרמונית של קופנהגן בניצוחו של לורנס פוסטר, עם תזמורת גולבנקיאן עם פול מקריש, ועוד.

סלים מרבה לבצע מוסיקה קאמרית ומופיע באופן קבוע בסדרות ואולמות כמו הקונצרטחבאו, אולם וויגמור, מוצרטאום בזלצבורג, מוזיקפריין בווינה, ובפסטיבלים שונים בהם פסטיבל זלצבורג עם התזמורת הפילהרמונית של וינה, בפרומס עם תזמורת הגוונדהאוס של לייפציג, פסטיבל לוצרן, רביניה, ואחרים. את מרבית זמנו לאחרונה הוא משקיע בביצוע מחזור הסונטות של בטהובן איתן יופיע בברלין, פראג ואוסנברוק בעונת הקונצרטים הבאה.

סלים הוא שגריר של קרן המוסיקה (www.musicfund.eu), שתומכת במוסיקאים ובבתי מוסיקה באיזורי מאבק ובמדינות מתפתחות.

תזמורת הגליל - מיסודה של פוליפוני לחינוך ומורכבת מכ-שלושים וחמשה ממיטב הנגנים בארץ שחלקם הנכבד הם מובילים או הובילו תזמורות נחשבות בארץ ובחו"ל. מנהלה המוסיקאלי של התזמורת הינו הפסנתרן והמנצח בעל שם עולמי סלים עבוד אשקר.

תזמורת הגליל מופיעה בקונצרטים פתוחים לקהל הרחב והן קונצרטים במסגרת תוכנית אלחאן המיועדים לקהל הצעיר. בקונצרטים פומביים התזמורת מארחת אומנים בעלי שם עולמי, כגון לין הרל, גיורא שמידט, סלים עבוד אשקר ואחרים. התזמורת מופיעה בעיקר בצפון לקהלים של ערבים ויהודים וכך תורמת להעשרת חיי הקהילה בפריפריה, ומעצימה את מעמדה של העיר נצרת כבירת תרבות של הגליל.

הקונצרט יתקיים ביום שבת, 9.1 בשעה 20:00 (קבלת פנים ב: 19:30) בגן התעשייה בנצרת.

מחיר מלא: 100 ₪. מחירי הנחה ב-80 ₪ וב-50 ₪.

כרטיסים בקופת בראבו *3221 ובמשרדי עמותת פוליפוני: 077-2018451 ו- 04-6016799