אנסמבל סולני תל אביב יקיים את הקונצרט השלישי שלו לעונה בסדרת הדגל- "הקלאסית הגדולה", בניצוחו של מנהלו המוסיקלי ברק טל (Barak Tal). הקונצרט יתקיים ב- 23 בינואר בחיפה, למחרת ב- 24 בינואר בתל אביב והופעה אחרונה ב- 25 בכפר שמריהו.

כלים

היצירה המרכזית בתכנית הקונצרט היא יצירת המופת הידועה של מוסורגסקי "תמונות בתערוכה"; סויטה בת עשרה פרקים המתארת את הליכתו של המבקר בתערוכת התמונות ואת תחושותיו נוכח הציורים התלויים על הקירות, יצירות של ידידו של מוסורגסקי- הצייר ויקטור הרטמן. בתכנית זו יבצע האנסמבל את היצירה בתזמור של המלחין הישראלי יבגני לויטס, היצירה נכתבה במקור לפסנתר ותוזמרה על ידי מלחינים שונים, המפורסם מבינהם הוא של ראוול.

הצ'לן הישראלי הבינלאומי צביקה פלסר, יצטרף לאנסמבל כסולן בקונצ'רטו לצ'לו בדו מז'ור של היידן וסויטה לצ'לו "מחיי היהודי" של ארנסט בלוך. כמו כן יבצע האנסמבל את היצירה של בריטן, סימפוניה פשוטה.

את הסימפוניה הפשוטה של בריטן יבצע האנסמבל במשותף עם התזמורת הצעירה של ביה"ס התיכון לאמנויות "רעות" (לשעבר ויצ"ו) חיפה, כחלק מפרויקט חינוכי של האנסמבל בביה"ס. כפי שעשה בעבר עם תזמורות בקונסרבטוריונים של גבעתיים, עפולה ובאר שבע, אל התזמורת הצעירה בחיפה יגיעו נגנים מובילים מהאנסמבל וידריכו את הנגנים הצעירים בחזרות בניצוחו של ברק טל. שיאו של הפרויקט, בקונצרט של האנסמבל בחיפה, ב- 23.1, כאשר לביצוע הסימפוניה הפשוטה של בריטן יצטרפו אל האנסמבל הנגנים הצעירים וישבו בזוגות – חונך ותלמיד ליד עמוד תווים.

אנסמבל סולני תל-אביב, זוכה פרס לנדאו לאמנויות הבמה לשנת 2015, הוקם בשנת 2001 על-ידי המנצח ברק טל, מתוך שאיפה ליצור בארץ גוף תזמורתי קאמרי איכותי ברמה הגבוהה ביותר, והוא שם לעצמו למטרה להציג יצירות של מלחינים ישראליים, לקדם סולנים ישראליים צעירים, ולטפח אהבה למוסיקה קלאסית בקרב הדור הצעיר.

"מאז הקמתו מהווה אנסמבל סולני תל אביב יחד עם המנצח ברק טל, מגנט לנגני דור ההמשך ותרומתו להחזרת מוזיקאים ישראליים לפעילות אמנותית ולמגורים בארץ הינה מכרעת. בעל נוכחות מסיבית בנוף העשייה המוזיקאלית בארץ, ובולט ברמתו הגבוהה ובאיכות הנגנים בו ובעיקר בעידוד היצירה הישראלית. האנסמבל מגלה חדשנות ומקוריות בתכניותיו ומקיים לאורך כל השנים פעילות חינוכית רבת היקף ברחבי המדינה, המאתגרת את המאזינים הצעירים", כך נימקו חברי ועדת פרס לנדאו את בחירתם באנסמבל. האנסמבל הופיע עם גדולי הסולנים הבינלאומיים וזוכה לתגובות נלהבות ולשבחים של האמנים המופיעים איתו, של הקהל ושל הביקורת. האנסמבל הופיע על בימות מרכזיות בעולם, בהן אולם ה"קרנגי" בניו-יורק, ה"קונצרטהאוס" בווינה, אולם הפילהרמונית בסט. פטרסבורג והאמפיתאטרון "מרגיטזיגט" בבודפשט, השתתף בפסטיבלים בינלאומיים מרכזיים, ניגן בשידורי רדיו וטלוויזיה רבים בארץ ובאירופה וזכה במענקים ופרסים רבים.

צבי פלסר צ'לן (Zvi Plesser)נהנה מקריירה מגוונת באופן מיוחד כסולן, מוסיקאי קאמרי ומורה בכיר והוא מרבה להופיע ברחבי העולם ולשתף פעולה עם טובי המנצחים והנגנים של ימינו. כסולן הוא הופיע עם כל התזמורות בארץ; התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הסימפונית רשות השידור, התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, "הקאמרטה" ירושלים, "סימפונייטה באר שבע" ועוד. בנוסף הופיע פלסר עם תזמורות, כגון התזמורת הלאומית של ארה"ב בוושינגטון, סנט מרטין אין דה פילדס, הסימפונית של שנחאי, הסימפונית של המבורג והפילהרמונית של סופיה ועם גדולי המנצחים כגון:זוביןמהטה, אשר פיש, דייויד שטרן, סטיבן סלואן, וסרג'יוקומיסיונה. בינואר 2015 הופיע פלסר כסולן עם התזמורת הפילהרמונית של ברליןבקונצרט מיוחד בניצוחו של סיר סיימון ראטל. בעונות האחרונות הופיע על במות חשובות ביניהם: אולם "שאנזאליזה", מוזיאון "הלובר", ואולם פלייל בפאריס, ה"קונצרטהאוס" בווינה, הפילהרמוני בברלין, אולם "וויגמור" ומרכז סאוט'באנק בלונדון ואחרים.

ברק טל, המייסד והמנהל המוסיקלי של אנסמבל סולני תל-אביב משנת 2001 הופיע על בימות מרכזיות בעולם, בהן אולם ה"קרנגי" בניו-יורק, אולם הפילהרמונית בסנט פטרסבורג, וה"קונצרטהאוס" בוינהוכן בפסטיבלים בינלאומיים מרכזיים ובשידורי רדיו וטלוויזיה רבים בארץ ובאירופה.

כמנהל מוסיקלי של האנסמבל טל שיתף פעולה עם גדולי הסולנים הבינלאומיים, בהם הכנרים מקסים ונגרוב ואידה הנדל, הוויולנית טבאה צימרמן, הצ'לנית נטליה גוטמן, זמר הקונטרה-טנור אנדראס שול, ועוד.

כמנצח אורח הופיע עם מרבית התזמורות בארץ וכן עם תזמורות בגרמניה, ברוסיה, בפולין, באסטוניה, בפינלנד, ונוספות. בשנת 2012 מונה ברק טל למנהל המוסיקלי של מקהלת זמרי קולגיום, תפקיד בו כיהן במשך כשנתיים.

ברק מקדיש מזמנו לעבודה עם מוסיקאים צעירים ובחינוך מוסיקלי, בין השאר כמנצח התזמורות הסימפוניות של ביה"ס התיכון "רעות" (לשעבר ויצ"ו) לאמנויות חיפה ושל קונסרבטוריון גבעתיים, וכיוזם של תכניות חינוכיות בקונסרבטוריונים ברחבי הארץ, בשיתוף אנסמבל סולני תל-אביב.

קונצרט מס' 3 – תמונות בתערוכה

מנצח: ברק טל סולן: צביקה פלסר – צ'לו

בתכנית:

בריטן: סימפוניה פשוטה היידן: קונצ'רטו לצ'לו בדו מז'ור - בביצוע הצ'לן צביקה פלסר בלוך: סויטה לצ'לו ומיתרים "מחיי היהודי"– בביצוע הצ'לן צביקה פלסר מוסורגסקי: תמונות בתערוכה (בתזמור יבגני לויטס)

Britten: Simple Symphony

Bloch: "From Jewish Life"

Haydn: Cello Concerto in C Major

Mussorgsky/Levitas: Pictures at an exhibition

מועדי הקונצרט 'תמונות בתערוכה'ופרטים לרכישת כרטיסים:

חיפה, אודיטוריום רפפורט: מוצ"ש 23.1.2016 בשעה 20:30 מחיר כרטיס: 60-116 ₪.

טלפון להזמנות 04-8363804

תל אביב, הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה: יום א' 24.1.2016 בשעה 20:30מחיר כרטיס: 70-140₪.

טלפון להזמנות: 054-6934439 כפר שמריהו, אולם וייל: יום ב' 25.1.2016 בשעה 20:30מחיר כרטיס: 90-120 ₪.

טלפון להזמנות: 09-9569430

ניתן לרכוש כרטיסים גם באתר: www.soloists.co.il