בוגרי 'הנדסאים באריאל' לתואר הנדסאי תוכנה מציגים תערוכת גמר: שכחתם איפה המפתח? מחפשים אירוע כדורגל כלשהו בעולם? מעוניינים לפצח את הקובייה ההונגרית? לשחק בחבילה עוברת? או להכיר לפי סגנון מוזיקלי ומיקום? כל האפשרויות בתערוכת הגמר של 'הנדסאים באריאל'

כלים

התערוכה תתקיים בבניין הספרייה החדש והיא פתוחה לכל מי שמתעניין במה שחדש בתחום האפליקציות למחשב, לטאבלט ולסלולר. בתערוכה יוצגו מגוון פיתוחים המסכמים את הידע והמיומנות שרכשו הבוגרים לתואר הנדסאי תוכנה במהלך לימודיהם במרכז להנדסאים באריאל. הצגת הפרויקטים מהווה את השלב הסופי לקבלת הדיפלומה. בין הפיתוחים - אפליקציות למשחקים כמו קובייה הונגרית וחבילה עוברת, משחקי ידע גיאוגרפי וטריוויה, רשימות משותפות לקניות ולמתנות, מציאת פריטים בבית, ניהול עובדים, היכרויות על בסיס מיקום וטעם מוזיקלי ועוד.

ShopMe- אפליקציה המאפשרת שיתוף רשימות קניות בין המשתמשים השונים. ניתן להוסיף, לעדכן ולמחוק את הרשימות, העדכונים יופיעו אצל כל משתמשי האפליקציה השותפים באותה רשימה. האפליקציה אף מאפשרת שליחת הודעות SMS לחברי הקבוצה והעלאת רשימות קנייה מתוך תמונה. האפליקציה פותחה ע"י נמרוד לוזון.

Rubik's Cube - אפליקציית דסקטופ (מחשב) למשחק "קובייה הונגרית" המנחה בפתרון הקובייה ההונגרית שלב אחר שלב, ומאפשרת למשתמש להתחרות מול מתמודדים אחרים ברשת על פתרון הקובייה הכי מהיר. האפליקציה מכילה אפשרויות משחק ואפשרויות לימוד להדרכה ולפתרון. אפליקציה זו פותחה ע"י רותם מיארה ולב דוברובסקי.

Geography Quiz - אפליקציית משחק טריוויה גיאוגרפית להרחבת הידע הגיאוגרפי תוך כדי משחק מהנה. היא מציגה למשתמש סדרת שאלות שונות כאשר התשובה היא מיקום גיאוגרפי שאותו המשתמש צריך לציין על גבי מפה. השאלות הן בנושאי מקומות בעולם, זיהוי דגלים וזיהוי המנונים. אפליקציה זו פותחה ע"י אסמעיל סרסור.

Soccer Freak - אפליקציה המרכזת עבור המשתמשים את כל אירועי הכדורגל המתקיימים בעולם. היא מאפשרת למשתמש להיות מעודכן בכל הפרטים בזמן אמת לקבוצה הנבחרת, כגון משחקים ותוצאות, רשימות שחקנים ועוד. כמו כן, האפליקציה מאפשרת יצירת קשר בין אוהדים שונים של אותה קבוצה. אפליקציה זו פותחה ע"י אלן יוספזאדה

RemindMe - אפליקציה המאפשרת לנהל ולעקוב אחר פריטים אישיים בבית ולסדר את לוח הזמנים ביום-יום. היא משמשת כ"זיכרון" לגבי פריטים שאוחסנו בבית או במקומות אחרים, היא שומרת את נתוני הפריט כולל את מיקומו הגיאוגרפי, ומתריעה בפני המשתמש בהגיע התאריך המבוקש או בקרבה פיזית למיקום הנשמר.

Museek - אפליקציה מוזיקלית חברתית שהמשתמשים בה יכולים להכיר על פי סגנון מוזיקלי ומיקום גאוגרפי וכן מאפשרת להם למצוא הופעות על פי אותם נתונים. האפליקציה מאפשרת למשתמשים לשתף ביניהם קבצי תמונה ומוסיקה ולתקשר בעזרת שליחת הודעות לחברים השונים. אפליקציה זו פותחה ע"י אבי קוזלובסקי

PassPackחבילה עוברת - אפליקציה המאפשרת קיום וניהול של פעילויות ומשחקים בשטח בין קבוצות משתתפים. ייחודיותה בהעברת מידע בין משתתפים באמצעות טכנולוגית NFC(קירוב המכשירים). בעידן בו ילדים מאבדים את יכולת התקשורת הבין אישית, היא מאפשרת קירבה ביניהם. אפליקציה זו פותחה ע"י תמיר גדות.

PetVet– פרויקט המיועד לווטרינרים ולקוחותיהם, הוא מורכב משני מוצרים: מערכת ניהול מבוססת מחשב לווטרינרים ואפליקציה סלולרית מבוססת מכשירי אנדרואיד ללקוחות. האפליקציה מאפשרת לנהל את פרטי בעלי החיים שברשותם, ולעקוב אחר התורים והחיסונים שנקבעו להם. אפליקציה זו פותחה ע"י מרינה סקרקוב וקים נחום.

Baby School- אפליקציית לימוד לילדים, המקנה מושגים בסיסיים ע"י משחק מהנה. נושאי הלימודי והתרגול הם אותיות, מספרים, חיות וצבעים, כל נושא כולל תרגול ויזואלי (תמונה) וצלילי (קול / השמעת המילה). בנוסף, ניתן להוסיף פריטי לימוד עצמאית ע"י צילום תמונה, הקלטת קול וכתיבת המילה. אפליקציה זו פותחה ע"י גל נחום.

iKnow - משחק חברתי שנועד לבחון את הדמיון, הזיכרון ויכולות הזיהוי של המשתתפים. המשחק מייצר חוויה חדשה לשיתוף תמונות. על המשתתפים לגלות מהי התמונה המשותפת לאחר שזו עוברת תהליך של עיוות והסתרה. המשחק פותח ע"י ירון עוז ואסף כהן, והוא זמין בחנות האפליקציות.

Trivia King– אפליקציית משחק טריוויה, ניתן לשחק כיחיד לשיפור הידע, או נגד יריב המחובר לאפליקציה, השחקנים מקבלים עדכונים על מצב היריב, ככל שמתקדמים השאלות קשות יותר והיא מאפשרת למשתמשים לצפות בשיאיהם האחרונים. האפליקציה פותחה ע"י חיים חמיאל ויואב וסקר.

GiftMeהמתנה הנכונה - אפליקציה סלולרית המאפשרת שיתוף הוצאות בקניית מתנה משותפת. היא מאפשרת למשתמשים להגדיר איזו מתנה היו רוצים לקבל ולשתף את חבריהם, וכן, היא מאפשרת לחברים להשתתף בקניית המתנה המבוקשת. רכישת המתנה מתאפשרת בקבוצות שונות. אפליקציה זו פותחה ע"י ולדימיר סטבנב

Teamo- האפליקציה מיועדת לניהול יעיל של צוות עובדים, בעזרת מערכת משימות ותזכורות אוטומטיות המנוהלות על מכשירי הטלפון הסלולרי של כל עובד. היא מאפשרת לכל אחד מצוות העובדים ליצור תזכורות במכשירים של שאר הצוות ולעקוב אחר ביצוע המשימות בצורה נוחה וידידותית. האפליקציה פותחה ע"י שולמית כהן.

Uvision- האתר הרשמי של החברה אשר נועד לקדם את העסק בכל תחומיו. זהו אתר רספונסיבי (מותאם לתצוגה על גבי מכשירים שונים, טאבלטים, טלפונים ומחשבים). הוא מכיל מידע עסקי, חיפוש משרות, העלאת קורות חיים, טפסי יצירת קשר ועוד. האתר פותח ע"י פליקס פלדמן.

בין האורחים שיגיעו לאירוע הפתיחה כדי להתרשם מהפיתוחים ולצוד כישרונות צעירים, אנשי תעשייה מחברות מובילה, יזמים פרטיים, ונציגי חברות סטארטאפ.

"השנה מדגימה התערוכה שימוש בטכנולוגיות חדשניות יותר", מסבירה עירית לובנברג ראש מחלקת הנדסאי תוכנה ב"הנדסאים באריאל" ומנהלת פיתוח בתחומי ה-JAVA ואפליקציות, "כמו עיבוד תמונה וגרפיקה תלת מימדית, טכנולוגיית NFC לתקשורת בין מכשירים, עבודה עם Google Maps, שליחת הודעות בטכנולוגית GCM ועוד. כל אלה הן מן הטכנולוגיות המובילות והמבוקשות בתחום. הניסיון שאותו צברו הסטודנטים בעבודה איתן מקנה להם יתרון משמעותי בשוק העבודה.

אירוע פתיחת תערוכת הנדסאי תוכנה יתקיים ב 28.12.2015, 17:30, בקמפוס אריאל (בניין הנדסאים באריאל 54, קמפוס תחתון). לאחריו תועבר התערוכה לספריית האוניברסיטה עד לתאריך 14.01.2015