ייתכן שזה בגלל ההשקעה האדירה ביחידות הטכנולוגיות ובמפתחים הצעירים במערכות הביטחון, או שאולי אלו דווקא תכונת האופי הכה ישראליות כמו יצירתיות, תעוזה וחשיבה מחוץ לקופסה שהפכו את ישראל, המדינה קטנה מהמזרח התיכון, לבירת הסטארט אפ העולמית.

סטארטאפ
סטארטאפ

אפליקציות חדשניות כמו וויז (waze) ומוביט (moovit) כבר הוכיחו לכל העולם שחברות פיתוח האפליקציות הישראליות הן המתקדמות והחדשניות ביותר בעולם. החלטנו לעשות לכם קצת סדר ולספר לכם איך הכל התחיל, מה היא בכלל חברת פיתוח אפליקציות וכיצד בכלל מתרחש תהליך פיתוח האפליקציות.

מאיפה הכל התחיל?

האפליקציות, אותם יישומי מחשב שמותאמים לסמארטפונים ולטאבלטים פרצו לעולמנו בסערה עם הופעתם של הטלפונים החכמים. מכשירים אלו אפשרו למעשה למשתמשים בהם לבצע מגוון פעולות רחב החל מגלישה באינטרנט, מענה לדואר אלקטרוני ואפילו לשחק במשחקים כמו סנייק על גבי מסך הטלפון, בעזרת אפליקציות בסיסיות. עם ההתפתחות הטכנולוגית בתחום המובייל החלו להופיע יותר ויותר אפליקציות מתקדמות שמשמשות לביצוע פעולות כמו ניהול חשבונות, אפליקציות לשליחה וקבלת הודעות, אפליקציות לצריכת תוכן ועוד מגוון בלתי נגמר של יישומונים שהפכו את מכשירי הטלפון לכלי לכל דבר שכבר לא ניתן לדמיין את החיים בלעדיו.

חברה לפיתוח אפליקציות

חברה לפיתוח אפליקציות היא הגוף שלו הידע המקצועי הנדרש בכדי לקחת את הרעיון המקורי והחדשני שלכם ולהפוך אותו לאפליקציה שאותה ניתן יהיה להוריד ישירות מחנויות האפליקציות הוירטואליות. בישראל, שכאמור, היא מהמדינות המובילות בעולם בתחום הטכנולוגי ישנן עשרות ואף מאות חברות לפיתוח אפליקציות, וכדי שתבחרו את החברה המקצועית והמתאימה ביותר שתהפוך את הרעיון שלכם למציאות חשוב לשים לב למספר פרמטרים משמעותיים:

  • ידע מקצועי נרחב – את האפליקציות "כותבים" בכמה שפות קוד שונות בהתאם למערכות ההפעלה של כל טלפון או טאבלט. הקפידו לבחור בחברה שתוכל לספק לכם שירותים שיתאימו גם למערכת ההפעלה של אפל ה-ios, וגם למערכות האנדרואיד.
  • תיק עבודות איכותי ומקצועי – גם הרעיון המקורי והחדשני ביותר לא יצליח אם יופיע כאפליקציה לא נוחה ולא אסתטית. הציצו בתיק העבודות של החברה, היכנסו לאפליקציות שפותחו על ידה והתרשמו מהעיצוב הוויזואלי ומנוחות השימוש בה.
  • יחסי אנוש וליווי לקוחות – בניית אפליקציה אינו תהליך שנגמר ביום אחד אלא מדובר בתהליך ממושך שאיננו נגמר גם עם עליית האפליקציה לאוויר. לכן, חשוב לצאת לדרך עם אנשים שמבינים את הרעיון שעומד מאחורי האפליקציה, שיש לכם כימיה  משותפת ושבעיקר נעים לעבוד איתם, אל תזלזלו בסעיף זה!

תהליך פיתוח האפליקציה

לאחר בחירת החברה או והמפתח שיהפכו את הרעיון שלכם לאפליקציה מתחיל תהליך אפיון האפליקציה. בשלב זה מפתח האפליקציה מתחיל לתרגם באופן טכנולוגי את רצונותיכם בהתאם למטרות האפליקציה וקהל היעד שלה ובהתאם ליכולות הטכנולוגיות העומדות לרשותו. זהו שלב משמעותי במיוחד שבו ייקבע כיצד תראה האפליקציה מבחינה ויזואלית ולכן רצוי לספק לחברה כמות אינפורמציה גדולה ככל האפשר. לאחר שלב זה מתחיל שלב כתיבת האפליקציה ופיתוחה כשבסופו תעלה האפליקציה שלכם לחנויות האפליקציות הווירטואליות.