המערכת פותחה על בסיס פלטפורמת מערכת ניהול קשרי הלקוחותDynamics CRM של מיקרוסופט, והיא תומכת באופן מלא בכל תהליכי הגביה של הרשות המקומית או תאגיד המים וכן נותנת פתרון לצורך בעמידה בדרישות משרדי הממשלה השונים. מיחשוב הליכי הגבייה מאפשר קבלת תמונת מצב עדכנית של מצב הגבייה וניהול ההליכים בכל אחד ואחד מהתיקים שמתנהלים, לרבות אצל עוה"ד החיצוני, וזאת בלחיצת כפתור וללא צורך ברשימות ידניות. בנוסף, מיחשוב הליך הגבייה יוצר שיטתיות וסדר בהליך הגביה ומביא לחיסכון ניכר בהוצאות התקורה של הרשות. בנוסף, מציעה המערכת פתרון בכל הקשור לניהול ההליכים הנילווים להליכי הגבייה, כגון מוקד טלפוני, ניהול ועדות ערר, ניהול ועדות הנחות ועוד. יש לציין כי המערכת משתלבת עם מערכות המידע השונות הקיימות ברשות המקומית ואינה מחליפה אותן.
לדברי עו"ד בועז קטנוב, מנכ"ל משותף בנועם טכנולוגיות מציין: "הצורך בבקרה ובניהול של הליכי גבייה והליכים משפטיים בהיקף רחב, כפי שקיים ברשויות המקומיות, מחייב את השימוש בטכנולוגיה. מערכת CIM מאפשרת לבצע את ההליך הקיים ברשות בצורה ממוחשבת, אשר מוטמעים בה כבר הוראות החוק הרלוונטיות. המערכת מגבירה את היעילות בטיפול בהליכים ומביאה לחסכון ניכר בהוצאות הרשות".
לדברי צחי זייגרמן, מנכ"ל משותף ו-CTO בנועם טכנולוגיות: "מערכת CIM בנויה על פלטפורמה המאפשרת גמישות מקסימלית, ודורשת התאמות מינימאליות לשיטות העבודה הנהוגות כיום במחלקות גבייה, העוסקות בטיפול בתביעות בהיקפים נרחבים. המערכת רותמת את הטכנולוגיה בצורה טובה יותר לשיפור האספקט האדמינסטרטיבי של ניהול פעילות הגבייה, כדי שזו תעמוד בסטנדרטים גבוהים של שליטה, בקרה, שקיפות ואופטימיזציה של ניצול המשאבים הקיימים לטובתה".
לדברי איתן חתם, מנהל משותף באפקט – מרכז התמחות דיינמיקס CRM במטריקס: "השילוב בין הניסיון של בנועם בהטמעה של מערכת ניהול התביעות במגוון מערכות כלכליות וציבוריות לצד ההתמחות של מטריקס בנושאי פיננסיים, פתרונות גבייה, פתרונות ניהול קשרי לקוחות (CRM ) ואינטגרציה בין מערכות, יוצר את הפיתרון המושלם עבור גופים ציבוריים, בפרט עיריות, שמעוניינים להתייעל ארגונית ולהתמודד עם בעית הגבייה בצורה אפקטיבית".
חברת בנועם מתמחה בהקמה וניהול של מערכות מחשוב ייעודיות לניהול ובקרה של הליכי גביה והליכים משפטיים (Claim Management). כמו כן, מתמחה בנועם בניהול מערכות ממוחשבות ליישוב סכסוכים בדרכים חלופיות, לרבות ניהול הליכי בוררות וגישור מסוגים שונים, הן במגזר העסקי-ציבורי והן במגזר הפרטי. במסגרת זו צברה בנועם מוניטין וניסיון רב בהקמת מערכות ממוחשבות לניהול הליכי גביה והליכים משפטיים, המותאמות ליתן מענה לצרכים של גופים כלכליים (בנקים, חברות ביטוח, עיריות, חברות טלפון, בתי חולים, מוסדות ממשלתיים ומוסדות ציבור וכו'), העוסקים בניהול תביעות וגביה בהיקף נרחב. אחד היתרונות העיקריים של חברת בנועם הוא בשילוב שהיא מציעה בין ידע וניסיון משפטי נרחב לבין חדשנות טכנולוגית.
בין הפרויקטים המרכזיים של בנועם, ניתן למנות את המערכת לניהול וסילוק תביעות בענף הביטוח, אשר הוקמה בשיתוף איגוד חברות הביטוח וחברות הביטוח בישראל ומנוהלת בהצלחה על ידי בנועם מזה שבע שנים באישור הממונה על שוק ההון במשרד האוצר. במסגרת פרויקט זה, טופלו כ-55,000 תביעות על-ידי מאות משתמשים הפזורים בכל רחבי הארץ.
מטריקס, המעסיקה כ- 4,200 מקצועני IT הינה חברת טכנולוגית המידע המובילה בשוק הישראלי. מטריקס עוסקת בביצוע פרויקטי אינטגרציה מן הגדולים במשק, פיתוח ויישום טכנולוגיות, בדיקות תוכנה, פתרונות ומוצרי תוכנה, שירותי תשתית, שירותי ייעוץ, אופשור, מיקור חוץ, הדרכה והטמעה, ייצוג ושיווק מוצרי תוכנה מובילים מהעולם, פתרונות חומרה מובילים ותשתיות IT. עם לקוחותיה של מטריקס נמנים מאות גופים וחברות מהמובילים בישראל בתחומי התעשייה, מסחר, בנקאות ופיננסים, טלקום, בטחון, בריאות והמגזר הממשלתי ציבורי.
מטריקס נסחרת בבורסה לניירות ערך בת"א במדד תל אביב 100. מחזור המכירות של מטריקס במהלך שנת 2008 הגיע ל- 1.43 מיליארד שקל, הרווח הנקי הגיע ל- 67.5 מיליון שקל ותזרים המזומנים גדל ל- 98 מיליון שקל. חברות המחקר STKI ו- IDC דירגו את מטריקס במקום הראשון בענף שירותי התוכנה בישראל. מניותיה של חברת מטריקס הגיעו לראש טבלת המניות הפופולאריות ברשימת ת"א 100 בקרב הקרנות הגדולות במשק עם שיעור האחזקות הגבוה ביותר. הנהלת מטריקס נמצאת בעשירייה הראשונה של ההנהלות המוערכות ביותר בת"א 100 על פי דירוג העיתון כלכליסט. מטריקס נסחרת גם במדד היוקרתי של 20 החברות הגדולות המחלקות דיבידנד - תל דיב 20.