לצורך המחקר התנדבו חקלאי האזור והעמידו לרשות הילדים חלקה בפרדסים ואף תרמו עצי הדר לבית הספר שכיום גדלים בשטחה ומשמשים לצורך המחקר.
במחקרם החקלאי אשר התפרס על כל שנת הלימודים גילו הילדים כי אם משקים את העצים בכמות המים הנדרשת לשבוע בתדירות יומיומית ,הפרי גדל גדול יותר ומתוק יותר.
במהלך המצגת, הראו התלמידים בקיאות בחומר, מקצועיות רבה וחיזקו את מסקנותיהם בנתונים, מדדים וג רפי ם, לרגע היה נראה כי הילדים עוסקים בתחום כבר שנים רבות ולא היו מביישים אף חקלאי ותיק.
"מטרת הניסוי החקלאי לא רק לימוד התחום אלא ע"י כך יוצר חיבור לערכים ולקהילה," מסביר אמנון אברג'ל מנהל בי"ס, "ישנם הורים רבים שעוסקים בחקלאות ואילו ילדיהם לומדים בבית ספרנו, אך מאחר והילדים לא עוסקים בתחום הם לא ידעו מהי משמעות של זה, דרך המחקר ועיסוק בחקלאות, גידול ירקות ופירות, טיפוח גינות וכו' הילדים מקבלים פרספקטיבה שונה לגמרי ומקבלים משמעות נוספת, וע"י כך נוצר החיבור אל ההורים, נוצר ביניהם מכנה משותף נוסף, פתאום יש עוד עיסוק, וזמן איכות שבו ניתן לבלות עם אבא בשדה, דרך העיסוק בחקלאות הילדים לומדים גם ערכים, לדוגמה כיום הם יודעים מהי שנת שמיטה כי הם ראו את זה בפועל.
בעצם אנו מחנכים את הילדים לחיבור לאדמה ולערכים וכך הם גם מתחברים לקהילה דרך אותו עיסוק המשותף.זו שנה שנייה שאנו עוסקים בחקר החקלאי ותחילה לא ידענו כיצד הילדים יתחברו לזה, אך כיום במבט לאחור אנו רואים עוד תופעה מעניינת, זה מעניין אותם גם מעבר לשעות הלימוד שהוקצו למקצוע החקלאות, אנו רואים אותם בהפסקות שרובם נמצאים בחממה או בגינה ומטפלים בגידולם, התחום פשוט מרתק אותם, הם מגלים אחריות, בגרות, ואנו מצליחים לסקרן אותם בעולמם של בוגרים, בחיבור שנוצר בין החקלאים לילדים הם לומדים המון. בשנה הבאה אנו מתכננים בנוסף למחקר החקלאי להתמקד גם בניסוי חברתי, ויכול להיות שנפתח את זה ונקיים מחקרים תרבותיים והיסטוריים."