פרופ' אדריכל ברוך ברוך וד"ר אדריכלית עינת קליש רותם, מעמותת האדריכלים בישראל: "השארת מסילת הרכבת במפלס העיר והים בחיפה גוזלת מהעיר את משאבי הטבע החשובים שלה וחורצת את גזר דינה לעוד עשרות שנים קדימה". על העצומה באתר החברה להגנת הטבע למען שיקוע הרכבת כבר חתמו כ - 1400 איש. החברה להגנת הטבע: "האם מישהו מעלה בדעתו להעביר רכבת בטיילת הרברט סמואל בתל אביב, על קו החוף? כמובן שלא, אז למה בחיפה כן? חיפה היא לא החצר האחורית של המדינה"

כלים

"השארת מסילת הרכבת במפלס העיר והים גוזלת מהעיר חיפה את משאבי הטבע החשובים שלה וחורצת את גזר דינה לעוד עשרות שנים קדימה", כך כותבים פרופ' אדריכל ברוך ברוך וד"ר אדריכלית עינת קליש רותם מעמותת האדריכלים בישראל, בנייר העמדה שלהם בנושא מעבר הרכבת בחיפה. עמותת האדריכלים בישראל הצטרפה בימים האחרונים לעיריית חיפה ולחברה להגנת הטבע במאבקן למען מעבר הרכבת לאורך חיפה בשיקוע ולא מעל הקרקע.

בנייר העמדה נכתב, בין היתר: "אני רואים חשיבות רבה בשמירת האיזונים שבין המרחב הבנוי והפנוי, המלאכותי והטבעי, ומבקשים לוודא שפרויקט בעל חשיבות כה גדולה לא יועיל במקום אחד אך יגרום לנזק במקום אחר... יש להמיר את נושא החשמול למציאת פתרונות אופרטיביים לשיקוע או העתקת המסילות למקומות שאינם פוגעים ברשות הרבים.... פרויקט חשמול הרכבת הוא רגע היסטורי המציע הזדמנות חד פעמית לתקן את העוול הגדול שנגרם לעיר חיפה משך שנים רבות. זוהי הזדמנות פז לא רק למנוע את העמקתו של מפגע קיים, אלא להעלים אותו כליל".

נכון לעכשיו, על העצומה למען שיקוע הרכבת בחיפה, באתר החברה להגנת הטבע, כבר חתמו כ - 1400 איש. מהחברה להגנת הטבע נמסר: "האם מישהו מעלה בדעתו להעביר מסילת רכבת בתל אביב, לאורך טיילת הרברט סמואל, על קו החוף? כמובן שלא, אז למה בחיפה כן? חיפה לא תהיה החצר האחורית של מדינת ישראל".