פרופ' אדריכל ברוך ברוך וד"ר אדריכלית עינת קליש רותם, מעמותת האדריכלים בישראל: "השארת מסילת הרכבת במפלס העיר והים בחיפה גוזלת מהעיר את משאבי הטבע החשובים שלה וחורצת את גזר דינה לעוד עשרות שנים קדימה". על העצומה באתר החברה להגנת הטבע למען שיקוע הרכבת כבר חתמו כ - 1400 איש. החברה להגנת הטבע: "האם מישהו מעלה בדעתו להעביר רכבת בטיילת הרברט סמואל בתל אביב, על קו החוף? כמובן שלא, אז למה בחיפה כן? חיפה היא לא החצר האחורית של המדינה"
רכבת ישראל לא תורשה לבצע חשמול עילי של המסילה בתחומי העיר חיפה בקטע שבין חוף הכרמל לבית המכס, כך החליטה אמש הוולחו"ף [הוועדה הארצית לשמירת חופים] אשר אימצה בכך את עמדת ראש העיר חיפה יונה יהב, על פיה חשמול עילי של מסילת הרכבת לאורך חופי חיפה יפגע אנושות בערכי טבע ונוף נדירים ובאפשרות פיתוחה התיירותי של העיר