הצעת החוק של ח"כ פאינה קירשנבאום תוריד את תעריפי הביטוח בכך שהיא מגבילה את מינימום הגירעון של מבטח הרוכבים העיקרי- "הפול". הפול הינו הגוף המבטח את רוב רוכבי האופנועים, וככלל את כל האוכלוסיות שחברות הביטוח אינן מעוניינות לבטח בשל אי כדאיות. הפול נועד להיות גוף גירעוני. כשהוקם הפול, לאחר הפרטת ביטוחי החובה, נקבע רף עליון לגירעון שלו (העמסה) של 8% בשל הפחד של חברות הביטוח שהגירעון יהיה גבוה בהרבה. המציאות הוכיחה אחרת ובמשך השנים דחף האוצר לצמצום הגירעון על ידי העלאת תעריפי הביטוח. האוצר הצהיר בעבר כי היעד שלו הוא 0% גירעון, מה שמנוגד לתכליתו של הפול מלכתחילה. הצעת החוק קובעת, בשל העובדה כי הפול נועד להיות גירעוני, סף מינימום לגירעון. כך, האוצר לא יוכל להעלות עוד את מחירי הביטוח.
בפועל, לאחר העלאת מחירי הביטוח בנובמבר האחרון, עמד הגירעון של הפול על 3.9%. ירידה מ-4.2% לפני העלאת המחירים. כך, כאשר תאושר הצעת החוק, ייאלץ האוצר להוריד את מחירי הביטוח לרוכבים.
ח"כ פאינה קירשנבאום, יוזמת החוק: "אני מברכת את וועדת שרים על האישור של החוק להורדת תעריפי הביטוח של רוכבי האופנועים. מדובר בהישג אדיר ובשיאו של מאבק ציבורי מוצלח. ניצחון נוסף של המאבק הוא הקמת וועדה בין משרדית שתקבע אחת ולתמיד את המדיניות של מדינת ישראל כלפי הרכב הדו גלגלי. לרכב הדו גלגלי יתרונות רבים- הורדת הצפיפות בכבישים, הקלה על בעיית החנייה בערים ועוד. כלי רכב זה גם משרת אוכלוסיה של חיילים משוחררים וצעירים שאין להם יכולת כלכלית להחזיק רכב. האוצר בשנים האחרונות הפך לקובע המדיניות של מדינת ישראל בתחום הדו גלגלי, וזאת בהיעדר מדיניות ברורה של הממשלה בנושא. מצב זה אינו תקין, ואני שמחה על כך שהוועדה שתקום תחזיר את קביעת המדיניות לידי הממשלה והכנסת. כולי תקווה כי הצעת החוק תעבור בכנסת במהרה ומחירי הביטוח יורדו כבר מהשנה הבאה."