על אף השגות שהיו לנו על הפרויקט וניהולו עושה עיריית תל אביב-יפו כל שביכולתה לסייע לקידומו מתוך הבנת ח שי בותו הלאומית ומתוך רצון כן ואמיתי להביאו לידי ביצוע. הקמנו מינהלת מיוחדת שתיתן לנושא עדיפות עליונה, הסכמנו להשתתף במימון הפרויקט ואף לשורה של שי נויים מההסכמות המקוריות, הכל על מנת לקדם את הפרויקט, להקטין את סיכוני ההקמה ולהביא לפתרון שי ניע אותו קדימה.
גם התושבים ובעלי העסקים מגלים אחריות ומקבלים כבר מספר שנים בהבנה את עבודות התשתית הנרחבות שמשבשות את חייהם ומקפחות את פרנסתם מתוך ציפייה לסיום הקו האדום בעתיד הנראה לעין.
מתחילת הפרויקט התחלפו רא שי ממשלה, שרי תחבורה ושרי אוצר. הבטחות פוזרו וטקסים הופקו. אך הרכבת אינה נראית באופק ואין מי שמוכן לגלות מנהיגות ולקחת הכרעות אמיצות. הפרויקט ממ שי ך לדשדש כסרח עודף של המערכת העמוסה ממילא בשגרת היום יום. אדוני ראש הממשלה – בידך הדבר!
היום, לאחר כל תלאות הדרך, אנו עומדים בפני הצורך בהכרעה גורלית שלפי הערכתי יש בה בכדי לגזור את דינו של הפרויקט – לחסד או לשבט."
: