במסגרת הפעילות, יניפו נוסעים באוטובוסים ובתחנות- שלטים כגון: "היום יכולתי להגיע בזמן לעבודה", "היום לא הייתי עומד בפקק", "היום הייתי יכול להשאיר את האוטו בבית" (אם הייתה יוצאת הפעימה השנייה לדרך).
כעת המועד נדחה ע"י משרד התחבורה לחודש יולי 2011, על פי הצהרתו של גבי נבון, הממונה במשרד התחבורה על תכניות ארוכות טווח ביניהן מערכות הסעת המונים, בכנס של מגמה ירוקה. הסיבה העיקרית לדחייה: ניסיון של משרד התחבורה להקל על חברות האוטובוסים שלא נערכו בעצמן בזמן.
גוש דן סובל מבעיה תחבורתית קשה המסבה נזקים עצומים למשק. העדפת הרכב הפרטי על פני תחבורה ציבורית ע"י מקבלי ההחלטות והציבור לאורך השנים יצרה עומסי תנועה שעלותם למשק נמדדת בכ- 10 מיליארד שקלים בשנה בגוש דן בלבד - עלויות הנובעות מזיהום אוויר, תאונות דרכים אובדן שעות עבודה ועוד.
למרות שבמשרד התחבורה פרסמו לוח זמנים מוגדר לביצוע התוכנית, הם אינם עומדים בו וגורמים לעיכוב אשר עליו משלמים תושבי גוש דן בכספם, בזמנם ובבריאותם. בנוסף על כך, הם באופן מודע מונעים את פרסום התוכנית לציבור.
תוכנית הרה-ארגון במערך התחבורה הציבורית בגוש דן, המתוכננת ומבוצעת ע"י חברת נתיבי איילון (בשיתוף עם עיריית תל אביב, משרד התחבורה וחברת נת"ע), מייצגת תפיסת תכנון תחבורתי, שכבר רווחת בעולם המערבי, ליצירת העדפה לתחבורה הציבורית כדי לספק את הביקושים לשימוש בתחבורה ציבורית.