עליית מחירי הדלק והתחבורה הציבורית משפיעים גם על שוק הדרושים – יותר ויותר מעסיקים דורשים עובדים מהסביבה הקרובה לעבודה על מנת לחסוך בעלויות.
עליית מחירי הדלק והתייקרות התחבורה הציבורית השפיעו גם על שוק הדרושים, וכיום ברבות ממודעות הדרושים קיימת דרישה לעובדים מהסביבה הקרובה למיקומו של המשרד, המפעל או העסק. על פי גלעד דיין, מנכ"ל לוח Jobby.co.il, הלוח האינטרנטי המוביל לחיפוש עבודה, מדובר במגמה שהולכת ומתחזקת במהלך החודש וחצי האחרונים.
על פי נתוני לוח Jobby, שווקי הדרושים העיקריים שבהם יש דרישה לצמצום רדיוס הם שוק הלוגיסטיקה, הטכני, הכספים (רו"ח, כלכלנים, מנהלי שכר וכדומה), הפקידות, השירות והמכירה ותחום משאבי האנוש. הגבלות הרדיוסים עוד לא חלחלו אל שוק ההייטק והבכירים, אך ניתן כבר לראות הגבלות רדיוס בתחומים שנושקים להייטק כגון בקרת איכות (QA) וניהול רשתות. "שוק ההייטק נמצא שוב בתקופת פריחה ולכן אינו יכול להרשות לעצמו לקצץ בהוצאות הנסיעה ובאחזקת הרכב של עובדיו. בשוק הבכירים, כמו בשוק ההייטק הרכב הוא חלק מהטבות התפקיד והוא משמש יותר כסמל סטטוס מאשר ככלי תחבורה ולכן איני צופה להצטמצמות בשווקים אלו." מסביר גלעד דיין.
"בשנים שעברו מעסיקים התייחסו פחות לפרמטר המרחק מהעבודה. אם העובד היה מתאים לדרישות התפקיד אך גר רחוק, החברה הרשתה לעצמה לספוג את עלויות הדלק ו/או הנסיעות. כיום, מכיוון שהיקף ההוצאה על דלק ותחבורה גדל משמעותית, אנו רואים נסיון של המעסיקים לאזן את כמות ההוצאות על ידי הגדרת גבולות גיאוגרפיים רלוונטיים. בימים העוקבים לפרסומים על כך שהדלק שובר שיא מחיר חדש, אנו עדים לכמות שיא של מודעות דרושים המגדירות את הרדיוס שממנו המעסיק מוכן לקלוט עובדים. גם כמות המודעות שבהן הגדרת התפקיד כוללת דרישה לנכונות לטיסות מרובות הצטמצמה משמעותית. מעסיקים רבים מנסים לצמצם בכמות הטיסות לחו"ל שהתייקרו אף הן עקב עליית מחירי הדלק. " אומר דיין.